"گالیله" به مولوی آمد

شب گذشته نمایش "گالیله"، نوشته نمایش نامه نویس شهیر آلمانی برتولت برشت در قالب یک اجرای دانشگاهی اجراهای خود را در سالن اصلی تئاتر مولوی آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، این اجرا به کارگردانی نازنین زهرا رفیعی با همراهی جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره که موفق به کسب جایزه ی گروهی از جشنواره تئاتر دانشگاهی شده اند به صحنه رفت.

در مراسم افتتاح این اثر دانشگاهی که با حضور دانشگاهیان برگزار شد، فرزاد معافی استاد دانشگاه به عنوان میهان ویژه ی افتتاح این نمایش گفت: امشب شاهد اجرای یک نمایش از گروهی بسیار پرتلاش و خلاق هستیم و خوشحالم که به میمنت افتتاح این اثر در مولوی حضور یافته ام.

این مدرس دانشگاه افزود: تئاتر خصوصا از نوع و نگاه دانشگاهی اش یک فعالیت چند مرحله ای و پرفراز و نشیب است.

وی با برشمردن برخی از ویژگی های آثار دانشگاهی از جمله مطالعه و پژوهش دانشگاهی، تمرین و سخت کوشی دانشجویی، اجرا و تعامل محترمانه با مخاطب گفت: به نظرم مهمترین بخش یک اثر نمایشی اجرای آن است و هیچ چیز مهمتر از ارتباط بی واسطه ی اثر با مخاطب نیست کمااینکه بخش های غیره بدور از حواشی زائد نیست و بهتر است یک گروه همدل دانشگاهی متمرکز بر اجرای تئاترشان باشند.

معافی با اشاره به اتمام جشنواره تئاتر فجر افزود: بیش از ده روز اهالی تئاتر سخت مشغول این رویداد بوده اند که ممکن است کمی خسته شده باشند اما تقاضای من اینست که در این روزها نیز اجرای ممتاز آثار دانشگاهی تئاتر مولوی و گالیله را از دست ندهند.

در ادامه ی این مراسم نازنین زهرا رفیعی کارگردان نمایش گالیله با آسیب شناسی فضای تئاتر دانشگاهی عنوان کرد: از چند دوره ی گذشته ی جشنواره تئاتر دانشگاهی تا امروز باید گفت: در برگزاری این جشنواره سیر نزولی داشته ایم.

این کارگردان جوان افزود: متاسفانه هیچ الگو و مسیر مشخصی برای دستیابی به یک ساختار معین و رو به رشد در تئاتر دانشگاهی نمی بینیم و تنها هر سال فشار و تنگناهای مسیر از جانب متولیان و برگزار کنندگان جشنواره بیشتر می شود. از سویی طراوت و نشاط دانشجویان نیز رفته رفته کمتر می شود که این امیدوار کننده نیست.

این دانشجوی تئاتر با اشاره به سطح اثرگذاری جشنواره تئاتر دانشگاهی بر بدنه تئاتر حرفه ای در سالهای گذشته گفت: ما دانشجویان امروز سردرگم هستیم و به نظر می رسد تنها راه نجات از این وضعیت ، خود اهالی دانشگاه و دانشجویان باشند و من امیدوارم که جشنواره و آثار تئاتر دانشگاهی به روزهای اوج و پرشور خود برگردد.

در پایان این مراسم شال نمادین مرکز تئاتر مولوی توسط فرزاد معافی و با حضور امیرحسین حریری رئیس مرکز تئاتر مولوی به نازنین زهرا رفیعی اهداء شد.

این نمایش هر شب ساعت 20:30 و با مدت زمان 65 دقیقه در سالن اصلی تئاتر مولوی اجرا می شود.

504

کد خبر: 728591

وب گردی

وب گردی