اپل ساخت آیفون در هند را از اواخر آوریل شروع می‌کند

کمپانی اپل که در حال حاضر کمتر از ۲ درصد از بازار تلفن‌های هوشمند هند را در اختیار دارد می‌خواهد با تولید آیفون از ماه آوریل در هند، به فروش بیشتر محصولاتش کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز، طبق گزارش‌های جدید اپل تولید آیفون را در هند از اواخر آوریل آغاز خواهد کرد. علت این اقدام نفوذ بیشتر اپل در بازار رو به رشد هند است.

وزیر فناوری اطلاعات هند، پریانک کارگه، گفته است اپل از کمپانی تایوانی به نام Wistron خواسته تا وظیفه تولید آیفون در شهر بنگلور را بر عهده گیرد. کارگه در مصاحبه‌ای گفته است مسئولان اپل با او در ماه ژانویه ملاقاتی داشتند و زمان شروع تولید آیفون در هند را به وی گفته‌اند.

تقریبا برای چند ماهی است که حدس زده می‌شد اپل می‌خواهد تولید آیفون در هند را شروع کند. البته باید گفت این کار کاملا منطقی است؛ زیرا هند به جمع ۱۰ بازار پررونق دنیا راه یافته است و در حالی که از سرعت رشد بازار چین و دیگر بازارهای بزرگ دنیا کاسته می‌شود، بازار هند با سرعت زیادی در حال رشد است.

البته اپل برای اینکه آیفون را در هند تولید کند لیستی طولانی از درخواست‌ها را به دولت هند ارائه داده است که در میان آن‌ها می‌توان به مصونیت در برابر پرداخت مالیات به مدت ۱۵ سال برای ورود تجهیزات و قطعات اشاره کرد. وزیر فناوری اطلاعات هند در مصاحبه گفته است:

آیفون اپل قرار است در بنگلور ساخته شود و تمام محصولات تولیدشده برای بازارهای داخلی در نظر گرفته شده‌اند.

کارگه در مصاحبه گفته است اگر اپل بخواهد با دیگر تولیدکنندگان در منطقه قرارداد ببندد، دولت هند به این کمپانی کمک خواهد کرد. البته وی به این موضوع نیز اشاره کرده است که در گفتگو با مسئولان اپل، به غیر از تولید آیفون در مورد مسئله‌ی دیگری صحبت نشده است.

مسئولان اپل در برابر سؤالی که آیا این کمپانی برنامه‌های دیگری برای تولید محصولاتش در هند دارد یا خیر، هنوز پاسخی نداده‌اند؛ اما تیم کوک گفته است هند دقیقا جایی است که اپل باید در آنجا حضور داشته باشد.

در سال ۲۰۱۶ اپل توانسته است تنها ۲.۵ میلیون آیفون به هند وارد کند. با وجود اینکه رقم ذکرشده و درآمد اپل رقم بسیار بالایی به نظر می‌رسد؛ اما باید گفت در مطالعات مشخص شده است اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ توانسته به رتبه دهم در میان فروشندگان تلفن هوشمند در هند برسد. اپل در حال حاضر کمتر از ۲ درصد تلفن‌های هوشمند عرضه‌شده در هند را می‌فروشد که تخمین زده شده است میزان مجموع تلفن‌های هوشمند فروخته‌شده در هند تا سال ۲۰۲۰ به ۷۵۰ میلیون دستگاه برسد.

چنین رقمی طبیعتا اپل را وسوسه می‌کند تا در بازار هند بیشتر سرمایه‌گذاری کند. باید دید آیا اپل می‌تواند به رشد فروش محصولاتش در هند کمک کند یا خیر.

منبع: زومیت

205/200

کد خبر: 728620

وب گردی

وب گردی