خطیب نماز جمعه تهران: اگر می خواهید یک ناقض برجام پیدا کنید، آمریکا است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در برجام هم یک کلمه راجع به اینکه رزمایش موشکی نداشته باشیم نیست، گفت: می گویند نقض برجام است. اگر می خواهید یک ناقض برجام پیدا کنید، آمریکا است. تجدید تحریم اخیر ده ساله به تصریح مسئولان نظام ما ، نقض عهد صریح برجام بود.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به صدور فرمان رییس جمهور جدید آمریکا برای ممانعت از ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا گفت: این فرمان به اصطلاح رییس جمهور آمریکا در منع صدور ویزا برای هفت کشور مسلمان هنوز مسئله روز است. می بینید در دنیا چه خبر است و اعتراضاتی که از خود مردم آمریکا تا دیگر کشورهای اروپایی وجود دارد.
آیت الله خاتمی افزود: سخنگوی کاخ سفید گفته است انگار بعضی ها پیام این انتخابات را نگرفته اند. ما به این سخنگو می گوییم اگر مرادتان ایران هست، ایران سی و هشت سال است پیام شما را گرفته است؛ پیام شما پیام مبارزه با دین و مبارزه با اسلام است و پیام شما پیام بسیار کهنه ای هست.
وی خاطرنشان کرد: شما دموکراتتان، جمهوری خواهتان از روز اول پیروزی انقلاب با اسلام ناب محمدی حاکم در ایران در تضاد بوده اید و هستید.
خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: قابل توجه اینکه عربستان که اردوگاه تروریسم در جهان است و یک مشت جاهل تروریست پرور در آنجا حکومت می کنند، هزاران آمریکایی در حکومت اینها و زیرمجموعه های حکومتشان درعربستان ترور شدند اما در (این) هفت کشور یک امریکایی ترور نشد.
وی در ادامه با معرفی کتابی تحت عنوان اردوگاه تروریسم اظهار داشت: هشتاد و نه سند در رابطه با تروریست پروری عربستان آمده است و اگر دیپلمات های ما هم می خواهند در عرصه جهانی مطرح کنند، این کتاب اسناد بسیار خوبی دارد.
آیت الله خاتمی خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: شما با اسلام آمریکایی میانه دارید و با تروریست ها رفیق هستید و تقویت شان می کنید و پیام شما جدید نیست.
وی اضافه کرد : پیام دوم تان این است که برای انسانیت کمترین احترامی قائل نیستید؛ پایبند به قراردادهایتان نیستید، در این مدت عهد شکن بوده اید و هستید؛ لکن واکنشی هم که مردم ایران داشته اند یک واکنش است و این است که ما مثل کوه مقاوم و استوار بر آرمان هایمان ایستاده ایم، خسته نشدیم اما شما را خسته می کنیم.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: از اول انقلاب روسای جمهور دموکرات آمدند، ناکام رفتند؛ روسای جمهور جمهوریخواه آمدند و ناکام رفتند اما ایران اسلامی مثل سرو قامت کشیده ایستاده و ایستاده خواهد ماند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: این پیام ملت بزرگ ماست؛ در راستای همین پیام هست که ما رزمایش موشکی داریم، رزمایش موشکی ما جلوه اقتدار ماست. ما در دنیای گرگ ها زندگی می کنیم؛ گرگهایی مثل دولت استکباری امریکا؛ در دنیای گرگ ها سلاح نداشته باشیم، آنها هر غلطی می کنند بکنند؛ هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.
وی با بیان اینکه در برجام هم یک کلمه راجع به اینکه رزمایش موشکی نداشته باشیم نیست، یادآور شد: می گویند نقض برجام است. اگر می خواهید یک ناقض برجام پیدا کنید، آمریکا است. تجدید تحریم اخیر ده ساله به تصریح مسئولان نظام ما ، نقض عهد صریح برجام بود.

**تا دیر نشده ، بافتهای فرسوده تجدید بنا شوند
خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه با اشاره به حادثه پلاسکو اظهار داشت: آتش نشانان شهید این حادثه بحق ، استحقاق قهرمان ملی را دارند، عطر شهادت را دوباره در این کشور پراکندند رضوان الله تعالی علیهم . سرمایه نفیسی است عطر شهادت و عشق به شهادت.
وی خاطرنشان کرد: در این عرصه انصافا همه مسئولان سنگ تمام گذاشتند؛ به دور از هر گونه قضاوت های کذایی می گویم دولت محترم، شهرداری و آتش نشانان، نیروی انتظامی ، سپاه ، ارتش و هلال احمر سنگ تمام گذاشتند و صدا و سیمای جمهوری اسلامی همدلی خوبی نشان دادند.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: آفرین بر مردم ما که هم گل کاشتند؛ تا شنیدند آتش سوزی گسترده است، از استانهای دیگر به سرعت خود را به تهران رساندند. برای خون دادن در مراکز اهدای خون برای اسیب دیدگان صف کشیدند و در تشییع جنازه شهیدان هم انصافا مردم شایسته ترین تجلیل را داشتند.
آیت الله خاتمی اضافه کرد: خدا سایه مقام معظم رهبری را بر سر ما مستدام بگذارد. پیام ها و رهنمودهای ایشان خیلی کارگشا بود. هنوز عزیزان ما در آوار بودند، بعضی ها دنبال پیدا کردن مقصر بودند، آقا فرمود بگذارید عزیزانمان پیدا شوند، بعد، تحلیل کنید و بعد تجلیل شایسته ی از این عزیزان داشتند.
وی افزود: مسئولان ومردم همدلی کنند، بافت های فرسوده تا دیر نشده تجدید بنا شود. نگذاریم خدای ناکرده در جای دیگر، حوادث تلخ پیش بیاید.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: رذیلانه ترین کاری که در طول این 10 روز انجام شد نشر شایعات و اکاذیب در فضای مجازی بود که با کمال بی رحمی صورت می گرفت و استفاده ابزاری و استفاده جناحی و سیاسی از مسئله ای که باید نگاه ملی به آن داشت.

300/300

کد خبر: 728648

وب گردی

وب گردی