دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد محلات به خاک سپرده می شوند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات به دو کار فرهنگی ماندگار در دانشگاه اشاره کرد که یکی ایجاد بناهای ماندگار است و دیگری برگزاری مناسبت ها و یادواره ها که در بخش اول با موافقت مقامات شهرستان و رایزنی های انجام گرفته با بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مقرر شده است دو شهید گمنام در محوطه دانشگاه به خاک سپرده شوند و در مبحث برگزاری مناسبت ها نیز برگزاری یادواره شهدا از اقدامات فرهنگی ماندگار است.

به گزارش ایسکانیوز؛ بهرام عابدی در پنجمین کنگره شهدای دانشجوی شهرستان محلات که در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، به تشریح وظایف دانشگاهیان در قبال شهداپرداخت و این وظیفه را دارای دو بخش علمی و فرهنگی برشمرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه و پیشرفت علمی و با بیان اینکه سیاست های مورد نظر ایشان چراغ راه فعالان این حوزه است روشن است، به بیان و تشریح 4 بند از این سیاست ها پرداخت و افزود: در این چهار بند افزایش بودجه تحقیق و پژوهش به 4 درصد تولید ناخالص ملی کشور تا افق 1404، مرجعیت علمی و قطبیت علمی کشور در خاورمیانه در افق 1404، توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی و تولید علمی مورد تاکید قرار گرفته و تحقق آنها زمینه ساز اقتدار علمی کشور است.

دبیر کنگره شهدای دانشجوی این شهرستان با تاکید بر لزوم به روز شدن صنعت کشور در راستای تقویت اقتصادی نیز گفت: اگر جامعه ای به صنعت روز مجهز نباشد جامعه ای مهجور و عقب مانده و وابسته به بیگانگان است و اگر به بیگانه رو کنیم زمینه های نفوذ برای دشمن مهیا می شود.

عابدی در ادامه در خصوص وظیفه فرهنگی مردم و مسئولان اظهار کرد: علم و فرهنگ ارتباطی تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در مورد جنگ نرم و تاکید ایشان بر نقش آفرینی اساتید بعنوان افسران جنگ نرم گفت: دشمن به دنبال زیر سوال بردن ارزش های دینی و معنوی قشر جوان جامعه است و وظیفه دانشگاهیان این است که به این دو مقوله علمی و فرهنگی ارج گذارند.

عابدی در اینخصوص نیز به سند دانشگاه اسلامی که یک مجموعه نقشه راه فرهنگی است اشاره و اظهار کرد: این سند شامل 256 سیاست اجرایی و 50 سیاست کاربردی است وباید الگو و چراغ راه دانشگاهیان قرار گیرد.

حاج علی مالکی نژاد از جانبازان و راویان هشت سال دفاع مقدس نیز در این مراسم به خصایل رزمندگان شهرستان محلات در لشگر 17 علی بن ابیطالب(ع) پرداخت و افزود: شهدا درس عزت، آزادگی، معرفت و اخلاق و ازجان گذشتگی به ما دادند.

وی با اشاره به اینکه شهدا ما را به این محفل انس دعوت کرده اند و در دل های ما نفوذ می کنند افزود: قلب جوانان را به زمینی بکر تشبیه کرد که باید روی آن کار شود و با نور شهدا حب ولایت در آنها کاشته شود.

مالکی نژاد در ادامه به بیان خاطراتی از عملیات بدر پرداخت و در میان سخنان خود به این نکته اشاره کرد که تحریم از زمان جنگ وجود داشته است. زمانی که حتی سیم خاردار وجود نداشت و امکان وارد کردن آن نیز موجود نبود. پس نباید گول دشمن را بخوریم، دشمن هر روز بدنبال بهانه جویی و تمسک به حربه ای برای نفوذ است .

در این مراسم یاد و خاطره روحانی شهید دکتر مفتح گرامی داشته شد و فرازهایی از وصیتنامه شهدای دانشجوی شهرستان به نام های علی پورآغاسی دانشجوی الهیات دانشگاه تهران، شهید عطاءاله سروش دانشجوی مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران، شهید محمد اکبری دانشجوی فیزیک دانشگاه تهران، شهید محمد شاهرخی دانشجوی شیمی دانشگاه صنعتی شریف، شهید مرتضی خاکپور دانشجوی مکانیک هوایی دانشکده پرواز اصفهان و شهید غلامعلی رضایی دانشجوی زبان انگلیسی دانشگاه خوراسگان قرائت شده و یاد آنان گرامی داشته شد.

منبع: ایسنا

203/200

کد خبر: 728741

وب گردی

وب گردی