روایت شکست از «ترامپ» در کتاب جدید «کلینتون»

«هیلاری کلینتون» سیاستمدار آمریکایی در مجموعه مقالاتی که به زودی منتشر می‌کند، نظرات خود را درباره «دونالد ترامپ» و شکست خود در انتخابات ریاست‌جمهوری بازگو می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز «گاردین» نوشت: «هیلاری کلینتون» نامزد شکست‌خورده انتخابات اخیر آمریکا، اعلام کرده تا پاییز امسال مجموعه مقالاتی را درباره شکست خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، رسوایی‌های اخلاقی همسرش و نظرات خود درباره رقابت با «دونالد ترامپ» منتشر می‌کند.
«کلینتون» در فصل پاییز مجموعه مقالات خود را از طریق انتشارات «سیمون و شاستر» روانه بازار خواهد کرد. او در این کتاب شرح می‌دهد که چگونه جمله‌های قصار و نقل ‌قول‌های بزرگان به او کمک کردند بحران‌های متعدد زندگی‌اش را پشت سر بگذارد.
او در این‌باره گفت: این نقل قول‌ها به من کمک کرد دوران خوشی را قدر بدانم،‌ به اتفاقات پوچ بخندم، روزهای سخت را طاقت بیاورم و سپاسگزاری‌ام را از آن‌چه زندگی تقدیمم می‌کند، عمیق‌تر کنم.
با این که کتاب «کلینتون» در قالب خاطره‌نویسی نوشته نمی‌شود، همه منتظرند ببینند او در این اثر درباره شکست خود در انتخابات از «ترامپ»، هوادارانش و حتی «برنی سندرز» رقیب دموکرات خود چه می‌نویسد.
هفته گذشته هم اعلام شد «باراک اوباما» برای نگارش خاطرات هشت سال ریاست‌جمهوری خود دست به قلم شده و ناشران بسیاری برای چاپ کتابش با هم رقابت می‌کنند. گفته شده رییس‌جمهور پیشین آمریکا برای نوشتن کتاب جدید خود پیشنهادی بیش از ۲۰ میلیون دلار دریافت کرده است. «میشل اوباما» هم در صورت نگارش خاطرات خود، می‌تواند حق چاپ کتاب خود را ۱۰ میلیون دلار بفروشد.
«سیمون و شاستر» هنوز مبلغ قرارداد کتاب «هیلاری کلینتون» ۶۹ ساله را اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد قیمت پایینی نباشد. «بیل کلینتون» همسر این سیاستمدار آمریکایی در سال ۲۰۰۴ برای چاپ کتاب «زندگی من»، مبلغی ۱۵ میلیون دلاری از انتشارات «رندم هاوس» دریافت کرد.
«هیلاری» هم که یک سال پیش از آن، سناتور بود برای کتاب «نگارش تاریخ» هشت میلیون دلار به دست آورد. مبلغ حق چاپ کتاب بعدی او یعنی «انتخاب‌های سخت» هرگز فاش نشد اما گفته می‌شود این قرارداد بین «کلینتون» و «سیمون و شاستر»، با قیمت حدود ۱۴ میلیون دلار بسته شد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 728758

وب گردی

وب گردی