معاون دبیرکل حزب الله لبنان: قانون اکثریت نسبی، بهترین راه حل است

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت این جنبش به قانون اکثریت نسبی برای انتخابات مجلس ایمان دارد و آن را بهترین راه حل می‌داند.    

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری العهد اعلام کرد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان، در مراسم تجلیل از عدنان السید حسین، رئیس سابق دانشگاه لبنان گفت: باور حزب الله و تلاشش، این است که قانون انتخابات بر اساس نسبیت (اکثریت نسبی) باشد. هر کس دستش را در دست ما بگذارد، خواهد دید ما برای تصویب قانون انتخابات سریعا به مجلس خواهیم رفت؛ زیرا این بهترین راه حل است.

وی افزود: ما می‌دانیم وقتی برخی از بررسی قانون انتخابات صحبت یا راه حل هایی برای این قانون مطرح می‌کنند، در تلاشند تا این قانون را به گونه ای تصویب کنند که به نفع آنها باشد و به تاثیرات آن بر روی دیگر طرف ها، فکر نمی‌کنند. به همین سبب است که طی دو سال گذشته، جلساتی که برای وضع قانون انتخابات برگزار شده، به نتیجه نرسیده است.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد، هیچ طرح دیگری به جز نسبیت وجود ندارد و حزب الله به این قانون ایمان دارد. ما در این خصوص دو ملاحظه اساسی داریم اول اینکه نباید هر قانونی را به هرشکلی که باشد تصویب کنیم ما به قانونی که متقاعدمان نکند، رأی نخواهیم داد حتی اگر دیگران به آن رأی بدهند. دوم اینکه، ما قانونی می‌خواهیم که ضمانت اجرایی داشته و عدالت محور باشد، به عبارت دیگر بر این مسئله تاکید می‌کنیم که لبنانی ها بر اساس گروه های بزرگ و کوچک تقسیم بندی نشوند. باید قانون انتخابات به گونه ای باشد که هرکس توانست گروهی، هر چند محدود را با خود همراه سازد، نماینده ای داشته باشد و ما صدای آن را بشنویم. نه اینکه صدای پنجاه و یک درصد را بشنویم و صدای چهل و نه درصد بقیه را نشنویم.

303/300

کد خبر: 728771

وب گردی

وب گردی