معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان آذربایجان شرقی سفر کرد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شنبه 16 بهمن ماه سال جاری برای بازدید از چند طرح علمی و فناوری و افتتاح دو مرکز نوآوری وسلول درمانی تبریز به استان آذربایجان شرقی سفر کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دهه فجر انقلاب اسلامی امروز شنبه 16 بهمن ماه سال جاری برای بازدید از مراکز علمی و دستاوردهای علمی و فناورانه استان آذربایجان شرقی به این استان سفر کرد.

افتتاح دومین مرکز سلول‌درمانی کشور در تبریز

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در نخستین بخش سفر خود به استان آذربایجان شرقی با حضور در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز، ضمن بازدید از بخش‌های این دانشگاه، مرکز سلول‌درمانی تبریز را افتتاح کرد.

مرکز سلول درمانی تبریز که از سوی ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و توسعه پژوهش‌های مرز دانش حمایت می‌شود، توسعه علمی و فناورانه کشور به عنوان دومین مرکز سلول درمانی کشورمان در مسیر توسعه پژوهش‌های فناوری سلول‌های بنیادی کار خود را آغاز کرد.

بازدید از 2 مرکز نوآوری

ستاری در جریان سفر خود به آذربایجان شرقی از دو مرکز نوآوری «دانشگاه تبریز» و «مرکز نوآوری دانشگاه سهند» بازدید می‌کند. این مراکز نوآوری در راستای کمک به رشد توانمندی‌ها نوآورانه، ایده‌پردازی، توانمندسازی ایده‌ها و توسعه فناوری‌در جهت ورود به بازار کسب و کار دانشجویان مستعد ایجاد شده‌اند و گامی به سوی تحقق دانشگاه‌های نسل سوم یا کارآفرین هستند. این مراکز حمایت و هدایت دانشجویان مقاطع تحصیلی گوناگون از پایه تا مقاطع عالی برای ایده‌پردازی و کمک به پرورش ایده‌هایشان و تکمیل چرخه ایده تا بازار را تحقق می‌بخشند.

شتاب‌دهنده بنیاد ملی نخبگان، که علاوه بر شناسایی ایده‌های برتر زمینه جلب پرورش و سرمایه‌گذاری ایده‌های دانشجویان و مستعدین برتر را به عهده دارد، با حضور رییس این بنیاد بازدید می‌شود. این شتاب‌دهنده زمینه‌ای فراهم می‌کند تا با شناسایی تیم‌های خلاق و نوآوری از طریق رویدادهای معتبر، کمک به تیم‌سازی، راهبری و توانمندسازی آنان و با جلب حمایت و سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی بر روی این ایده‌ها، به شکل‌گیری کسب و کارهای نوپای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند.

وطنی معاون توسعه فناوری، کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ودبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ، علی مرتضی بیرنگ معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی ، حسام زند حسامی مدیرکل دفتر تجاری سازی ، احمد علایی مدیرکل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و امامی رییس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را در سفر یک‌روزه به استان آذربایجان شرقی همراهی می‌کنند.

203/200

کد خبر: 728796

وب گردی

وب گردی