126 تن پسماند ویژه در استان اصفهان تولید می‌شود

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: 126 تن پسماند ویژه در استان اصفهان تولید می‌شود و پسماندهای عفونی پس از این پسماندهای ویژه حجم گسترده‌ای از زباله کشوری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حمید ظهرابی عصر امروز در مراسم افتتاح مجتمع مدیریت پسماند صنایع و ویژه با حضور معاون رئیس‌جمهور گفت: یکی از چالش‌های مهم کشور ما مسائل زیست‌محیطی است؛ استان اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور و زاینده‌رود به عنوان پرچالش ترین منطقه کشور، اهمیت دو چندانی دارد.

وی افزود: یکی از چالش‌های جدی در کشور مدیریت پسماند است، 126 تن پسماند ویژه در استان اصفهان تولید می‌شود و پسماندهای عفونی پس از این پسماندهای ویژه حجم گسترده‌ای از زباله کشوری است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با بیان اینکه در موضوع آلودگی هوا در سال 92 تعداد 256 روز ناسالم داشته، گفت: در سال 92 یک روز پاک و 75 روز سالم داشتیم این آمار ما اکنون روز پاک به 7 روز رسیده است و روزهای سالم نیز به 239 روز رسیده است.

وی اضافه کرد: در موضوع آب برنامه‌ای نداشتیم و بعضاً اطلاعات دقیقی هم وجود نداشت؛ یکی از کارهای مهمی که انجام شد، این اطلاعات به دست آمد، نزدیک به 450 میلیون مترمکعب در استان اصفهان کسر آب داریم.

ظهرابی با اشاره به این که 3 میلیون هکتار استان اصفهان داریم، تصریح کرد: برای مقابله با گرد و غبار یک برنامه جامع به تصویب کارگروه رساندیم؛ با مشارکت همگان و موافقت تمام ذی‌نفعان برای تالاب گاوخونی طرحی را پیشنهاد داده‌ایم.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: برای دریافت پسماند این شرکت‌ها فرآیند طولانی طی می‌شود که این موارد باید تسهیل و نیاز به یک سامانه مدیریت پسماند دارد؛ با حمایت دولت باید یک سامانه شامل تمامی اطلاعات ایجاد کنیم که تحت اینترنت باشد و بتوان بر آن کنترل داشته باشیم.

سامان خبازی نیز در این مراسم گفت: یکی از پدیده‌هایی که شهرها با آن روبروست آلایندگی و ورود پسماند شیمیایی به طبیعت است.

وی افزود: شاهد عدم مدیریت این پسامدها در کشور هستیم؛ این مواد باعث اثرات زیست‌محیطی در زندگی مردم می‎شود؛ 8 میلیون تن پسامد در کشور وجود دارد که باید مدیریت شود.

کارشناس ارشد مرکز مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه کشور(مپصا) گفت: اگر شرکت رهپویان صالح با تمام توان کار کند، تنها بخش کوچک از این پسامدها را بازیافت کند؛ دفن غیر قانونی ساده‌ترین راهی است که شرکت‌ها در ایران به سراغ آن می‌رود.

700/703

کد خبر: 728820

وب گردی

وب گردی