درویش: هر ایرانی یک ایرانبان می‌شود

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حضور و فعالیت هنرمندان در عرصه محیط زیست کمک می کند تا با کمترین هزینه و برخورد قهری بتوانیم ایرانیان را تبدیل به ایرانبان و حافظ ایران کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پانا،محمد درویش، با بیان اینکه بسته های هنری معمولا بسته هایی است که می تواند در کمترین زمان ممکن بیشترین اثرگذاری بر مخاطب را داشته باشد، گفت: بنابراین اگر بتوانیم از ظرفیت هنرمندان کشور استفاده کنیم و از خلاقیت و هوش ذاتی آنان برای معرفی و افزایش سطح اطلاعات مردم نسبت به بحران های محیط زیستی کمک بگیریم، بی شک گامی مهم برای حفظ محیط زیست برداشتیم.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: حضور و فعالیت هنرمندان در عرصه محیط زیست کمک می کند تا با کمترین هزینه و برخورد قهری بتوانیم ایرانیان را تبدیل به ایرانبان و حافظ ایران کنیم.

درویش با اشاره به اینکه در همه جای دنیا از ظرفیت های جامعه هنری در حوزه سینما، تاتر، نقاشی، عکاسی و موسیقی برای کمک به محیط زیست استفاده می شود، اظهار کرد: این حضور همه جانبه به این دلیل است که مردم به دلیل جذابیت و اثرگذاری زبان هنر با آن ارتباط بهتری برقرار می کنند و در نتیجه در مدت زمانی کوتاه می توان بیشترین اثرگذاری و انتقال پیام را داشت.

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اگر بتوانیم در جشنواره عکس و پوستر نفس های شهر هنرمندان کشور را تشویق کنیم تا آثاری خلق کنند که پیامدهای آلودگی هوا را بهتر به تصویر بکشد، شهروندان و هموطنان هم بهتر تصمیم می گیرند که خودشان شروع کنند یا منتظر یک نفر با اسب سپید باشند که بیاید و مشکلات آلودگی هوا را حل کند.

درویش با تأکید بر اینکه همه مردم باید برای حل مشکل آلودگی هوا قدم بردارند، گفت: برای اینکه به هوای آبی و آسمان پاک و به شهری آرام و بدون ترافیک برسیم، نباید از خودروهای تک سرنشین استفاده کنیم و بهتر است انتخاب ما برای تردد در شهر حمل و نقل عمومی و البته رکاب زنی با دوچرخه باشد.

700/703

کد خبر: 728852

وب گردی

وب گردی