لزوم اجرای قوانین و آیین نامه های آموزشی دانشگاه

دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در جمع معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی این استان با تاکید بر اهمیت کار در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی خاطر نشان کرد: کار در این حوزه سخت اما دلنشین است و همه ما موظف هستیم در آموزش و تحصیلات تکمیلی تمام توان و دقت خود را برای اجرای قوانین و آیین نامه های آموزشی سازمان مرکزی بکار بندیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ شهرام لک در ابتدای جلسه با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی(رض) و تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، به فرا رسیدن چهلمین روز درگذشت مهندس علی فارسی مدان مدیر آموزش فقید واحد اهواز اشاره کرد و گفت: براستی از دست دادن وی برای واحد ضایعه بزرگی بود، بطوریکه هنوز نتوانسته ایم جایگزینی مناسب و تمام عیار برای آن مرحوم در نظر گیریم و خداوند متعال انشالله اجر زحمات ایشان را محفوظ نگه دارد.

دبیر هیات امناء استان با یادآوری آغاز نیمسال دوم 96-95 از تاریخ نهم ماه جاری گفت: دقت در اجرای مسائل حوزه آموزشی واحدها بسیار مهم و تعیین کننده است، بطوریکه با انجام یک اشتباه در روند کار یک دانشجو، کار برای برطرف ساختن آن مشکل و بعضاً سخت و یا حتی ناممکن می شود، به طوریکه سرنوشت یک نفر تغییر می کند، لذا واحدها باید تمام تلاش خود را برای رعایت دقیق بخشنامه های آموزشی سازمان مرکزی به عمل آورند.

وی پرهیز از رودربایستی در کار آموزشی را متذکر شد و افزود: ما مسئولیتی مهم را پذیرفته ایم که باید با وقت گذاری و تخصص و بروز بودن آنرا اجرایی و عملیاتی کنیم.

لک با بیان انتظارات سازمان مرکزی از معاونان و کارکنان حوزه آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحدها خاطر نشان کرد: سازمان مرکزی عدم برگزاری کلاسهای کم جمعیت برای تکمیل ساعات موظفی اساتید، تکمیل اعضای هیات علمی مورد نیاز واقعی واحدها بر اساس رشته های جذاب، رعایت بخشنامه کف و سقف موظفی اعضای هیات علمی، کاهش استفاده از اساتید حق التدریس، عدم استفاده از اساتید بدون مجوز از هیات اجرایی جذب هیات علمی استان، عدم استفاده از استادان گروه معارف بدون مجوز، تاکید بر حضور به موقع و موثر استادان در کلاس درس و مدیران گروه در واحد، قطع همکاری با اعضای هیات علمی نیمه وقت در صورتیکه به خدمات آنها نیاز نباشد، پیگیری تصویب رشته های جدید و جذاب خصوصاً رشته های پزشکی، ممنوعیت تدریس دانشجوی دکتری در مقطع کارشناسی ارشد را همواره یادآوری می کند و همه باید برای عملیاتی کردن این موارد تلاش مستمر کنیم.

وی ارزیابی مستمر عملکرد معاونین آموزشی واحدها را برای تمدید معاونت را یادآور شد و گفت: در زمان انتصاب هر معاونتی با برنامه ایی که از وی اخذ می گردد، اقدام به ارزیابی عملکرد در حین و پایان ماموریت کاری می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان آموزش مستمر معاونان و کارکنان حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی واحدها را مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی دوره ای برای بازآموزی و بروز رسانی اطلاعات کارکنان این حوزه امری ضروری و حیاتی است.

در ادامه رضا روفی رئیس شورای معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان نیز به یادآوری نکته های مهم حوزه آموزشی در استان پرداخت و معاونین آموزشی واحدها نیز به بیان سئوالات و مشکلات خود پرداختند.

معاونان آموزشی نظارت کافی جهت جلوگیری از آسیب به ارتقای کیفیت آموزشی در دانشگاه را مد نظر قرار دهند.

پنجمین جلسه شورای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از معاونان آموزشی و دانشجویی واحد ها و مراکز آموزشی این دانشگاه در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن تشکر از حاضرین با تاکید بر استفاده از مدرسین واجد شرایط در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری گفت: معاونین آموزشی واحد ها و مراکز آموزشی استان گیلان باید دقت کنند تا از اعضای هیأت علمی با مدارک دکتری جهت تدریس در مقاطع تحصیلات تکمیلی استفاده گردد و به هیچ وجه مجاز به استفاده از اعضای هیأت علمی دیگر نخواهیم بود.

وی با اشاره به توانمندی سازی اعضای هیات علمی تصریح کرد: اعضای حق التدریسی که دو سال از تاریخ مصاحبه علمی آنها گذشته باشد باید مجددا صلاحیت علمی آنها بررسی شود، معاونین آموزشی باید این افراد را جهت ارزیابی صلاحیت علمی و عمومی معرفی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: معاونان آموزشی واحد های دانشگاهی باید نظارت کافی در امر آموزش را جهت جلوگیری از آسیب به دانشگاه و ارتقای کیفیت آموزشی مد نظر قرار دهند و دانشجویان موظف به شرکت در کلاسهای آموزشی هستند و حضور به موقع اساتید در کلاسها باید مورد بررسی قرار گرفته تا باعث افت تحصیلی دانشجویان نشود.

همچنین در این جلسه مهرداد گودرزوند چگینی رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان آموزش را یکی از چرخه های تولید در دانشگاه دانست و بیان داشت: آموزش یکی از چرخه های تولید در دانشگاهها است که ارتقاء کیفیت آموزشی منجر به انسانهای توانمند در مسیر اداره کشور است. ارتقای کیفیت آموزشی وابسته به عوامل درون زا و برون زا است که مهمترین این عوامل استاد، دانشجو، تجهیزات و محتوی دوره است.

وی ادامه داد: استادان دانشگاهها نقش رهنما و الگو را در دانشگاهها بر عهده دارند.یکی از عواملی که می تواند بر روی فرهنگ تاثیر گذار باشد آموزش است و چنانچه ما بتوانیم بر روی عوامل آموزش تاثیر گذار باشیم زمینه های فرهنگی را متناسب با باورها و شرایط جامعه می توانیم هدایت کنیم.

در پایان هر یک از اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند و شهاب شریعتی با کسب اکثریت آراء به عنوان رئیس شورای آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان معرفی شد.

203/200

کد خبر: 728859

وب گردی

وب گردی