دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی  صعود خود به بلندترین قله یزد را تقدیم شهدای آتشنشان  کرد

دانشجوی تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود توانست همگام با دیگر کوهنوردان ایران و برخی کشورهای جهان قله شیرکوه یزد را فتح کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ حمید غلامی دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود توانست در صعود بین‌المللی به قله 4 هزار و 75 متری شیرکوه یزد که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و با حضور کوهنوردان برتر کشور و همچنین چند کشور از سراسر دنیا، ۱۰ نفر از هیمالیانوردان برجسته کشور و رییس و نائب ریس کوهنوردی کشور انجام‌شد، شرکت و این قله را فتح کند.

غلامی در مورد این صعود موفقیت‌آمیز گفت: این حرکت ورزشی که در شرایط سخت جوی برگزار شد با حضور جمعی از بهترین کوهنوردان کشور بود و همین‌جا این موفقیت ورزشی را تقدیم شهدای پلاسکو و شهدای انقلاب اسلامی می‌کنم.

در سطح استان یزد، دو رشته‌کوه متمایز از هم وجود دارد. یکی در بخشی از کوه‌هایی است که در جهت شمال باختری - جنوب خاوری از مرکز ایران عبور می‌کنند و به کوه‌های مرکزی ایران معروف هستند و دومی شامل رشته‌کوه‌هایی است که در مناطق مرکزی، شمالی و خاوری استان قرار دارند.کوه‌های مهم استان یزد شیرکوه و کوه‌های خرانق هستند.

شیرکوه با ارتفاع 4 هزار و 75 متر بزرگ‌ترین قله کویر مرکزی ایران است.گرچه ازنظر تقسیم‌بندی کوه‌های منفرد ایران از آن یادشده لیکن در حقیقت بخشی از رشته‌کوه زاگرس است.

203/200

کد خبر: 728947

وب گردی

وب گردی