امضای قرار داد تامین ۲۰۰۰ واگن قطار شهری

همزمان با ایام مبارک دهه فجر و سی هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، در مراسمی قرار داد تامین ۲۰۰۰ واگن قطار شهری بین وزارت کشور و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حضور مقامات کشوری امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایدرونیوز دراین مراسم منصور معظمی معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو و هوشنگ خندان دل رئیس سارمان شهرداری ها و دهیاری ها کشور این قرارداد را امضا کردند.
خاطر نشان می شود شورای عالی اقتصاد با تصویب تولید دو هزار دستگاه واگن مترو برای ۹ کلانشهر بامیزان ۵۵ درصد داخلی سازی ، وزرات کشور را مامور تامین این تعداد واگن نمود و از طرفی طی مراسمی وزارت کشور مدیریت تولید را به ایدرو واگذار نماید.
معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی ایدرو در این زمینه اظهار داشت میزان سرمایه گذاری برای تامین این واگن ها در مرحله نخست دو میلیارد یورو برآورد شده است که این میزان سرمایه گذاری با استفاد از فایناس شرکت های خارجی و صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.
دکتر دلیری افزود ایدور از طرف وزارت کشور مدیریت تامین این تعداد واگن مورد نیاز ۹ کلانشهر را برعهده دارد تا با برگزاری مناقصه مراحل انجام آن در داخل آغاز شود.
دلیری با بیان اینکه دولت با تامین این ناوگان درصدد است با انتقال دانش فنی و تکنولوژی روز جهان ایمنی و رفاه را برای مردم فراهم کند، گفت: بخش خصوصی با انجام سرمایه گذاری و مشارکت با شرکت های معتبر جهان می تواند با تولید قطعات مورد نیاز در زنجیره تولید این دو هزار واگن مترو فعال شود.
معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی ایدرو یادآورشد تاکنون واگن های مورد نیاز مترو شهرها در داخل مونتاژ می شد و دولت درصدد است با انتقال تکنولوژی و دانش فنی با ۵۵ درصد ساخت داخل، این واگن ها در کشور تولید شود.

402/601

کد خبر: 728973

وب گردی

وب گردی