وزارتخانه‌های علوم و نیرو برای ایجاد اکوپارک‌ها توافق کردند

سرپرست معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از امضای توافقنامه‌ای بین وزارت علوم و وزارت نیرو برای تاسیس اکوپارک‌ها دردانشگاه ها،موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکترمحمدحسین امید در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز، با اعلام این خبر گفت: در حوزه مدیریت سبز، دانشگاه‌ها می‌توانند کارهای خوبی انجام دهند و تفاوت ما با دستگاه‌های اجرایی این است که ما به توسعه پایدار اعتقاد و باور داریم و اگر حمایت شویم حتما در این حوزه حرکت و عمل می‌کنیم و نمونه این مسئله اقداماتی است که دانشگاه‌ها در این مدت کوتاه انجام داده‌اند.

او افزود: برنامه وزارت علوم این است که تمام اقداماتی که در این وزارتخانه انجام می‌دهیم با مصرف بهینه انرژی و بدون رفت‌وآمدهای پرهزینه باشد که در حال حاضر این کار در برخی حوزه های اداری، مالی و آموزشی شروع شده و استقرار کامل سیستم یکپارچه اطلاعات در وزارت علوم و دانشگاه‌ها به زودی اتفاق خواهد افتاد.

امید ادامه داد: در سه سال گذشته اقدامات زیادی برای استقرار دولت الکترونیک در زمینه پروژه‌های وزارت علوم انجام شده که برخی به نتیجه رسیده و بسیاری از مکاتبات کاغذی حذف شده و مصرف کاغذ به حداقل رسیده و بسیاری از جلسات بدون حضور فیزیکی در حال انجام است.

او با اشاره به طرح‌های انجام شده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با سرمایه گذاری وزارت نیرو در دانشگاه‌ها "اکوپارک‌"ها به زودی ایجاد خواهند شد.

سرپرست معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: بر اساس توافقی که اخیراً با پژوهشگاه نیرو داشته‌ایم به زودی توافقنامه‌ای در سطح وزرای علوم و نیرونیز برای تاسیس این اکوپارک‌ها در دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری امضا می‌شود.

امید گفت: در کنار این مسئله ، حمایت ازسایر طرح‌های مدیریت سبزنظیر بازیافت پساب ها و استفادهاز آن برای فضای سبز در دانشگاه‌ها مد نظر است و در لایحه بودجه سال 96 برای بهره برداری و حمایت از این طرح‌ها، ردیف بودجه مستقلی اختصاص داده شده است.

او افزود: سه‌شنبه هفته جاری پروژه زمین‌گرمایی در دانشگاه یزد آغاز می‌شود.

204/200

کد خبر: 729041

وب گردی

وب گردی