جزئیات آپدیت بعدی پلی استیشن 4؛ پشتیبانی از هارد اکسترنال و Boost Mode

کمپانی سونی ساعاتی پیش جزئیات به روز رسانی بزرگ بعدی کنسول پلی استیشن 4 که تحت نسخه 4.5 منتشر می شود را رسماً اطلاع رسانی کرده و از کاربران می خواهد که برای تست نسخه آزمایشی آن اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز، ژاپنی ها در پست رسمی خود اذعان داشته اند که دعوتنامه های حضور در برنامه آزمایشی این آپدیت ارسال شده و طی هفته های آینده در تاریخی نامعلوم به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

با ظهور به روز رسانی نسخه 4.5 که با نام رمز Sasuke شناخته می شود، قابلیت های متعدد و جذابی به پلی استیشن 4 اضافه خواهد شد که مدت ها مورد انتظار کاربران بوده است.

پشتیبانی از هارد اکسترنال

سونی بالاخره پشتیبانی از هارد اکسترنال را به کنسول نسل هشتمی اش اضافه می کند.

در حالی که اکس باکس وان از مدت ها پیش این قابلیت را ارائه کرده است، کاربران پلی استیشن 4 نیز می توانند بعد از دریافت آپدیت مورد بحث از انواع هارد اکسترنال مجهز به پورت USB 3.0 و تا سقف 8 ترابایت بهره ببرند.

از هارد دیسک اضافه شده می توان به عنوان بستر ذخیره سازی بازی ها و افزونه ها استفاده کرد و مشابه با اکس باکس لایو امکان دانلود مستقیم عناوین مختلف روی آنها نیز وجود دارد.

تصاویر پس زمینه اختصاصی

باز هم مشابه با یکی از عادات دیرینه اکس باکس وان، این آپدیت امکان انتخاب و قرار دادن انواع عکس و اسکرین شات های ذخیره شده به عنوان تصاویر پس زمینه را ارائه خواهد کرد.

به همین سبب کاربر می تواند میزان روشنایی، سایه زنی نوشته ها و وضوح آیکن ها را نیز به دلخواه تنظیم نماید.

بازسازی منوی دسترسی سریع

مایکروسافتی ها قصد دارند طی آپدیت جامع Creators دستی به سر و روی منوی دسترسی سریع اکس باکس (Guide) بکشند و به دنبال آنها، سونی نیز تصمیم گرفته شمایل منوی کشویی خودش را دستخوش تغییر کند.

مهم ترین تغییر این نوار ابزار جانبی برقرار سازی امکان ساخت و ملحق شدن به گروه های صوتی دسته جمعی (Party) است که پیش از این تنها از طریق باز کردن اپلیکیشن مربوطه میسر بود.

پشتیبانی از بلوری سه بعدی در پلی استیشن وی آر

یکی از قابلیت های جالب توجه این به روز رسانی اضافه شدن پشتیبانی از بلوری های سه بعدی برای استفاده در محیط واقعیت مجازی هدست پلی استیشن است. به این معنا که می توان با استفاده از PS VR به تماشای فیلم های سینمایی سه بعدی نشست.

لیست هشدارهای ساده تر

بخش نوتیفیکیشن ها یا هشدارهای پلی استیشن 4 که قبلاً محتوا را به صورت دسته بندی شده و پیچیده تری نمایش می داد، از این پس همه پیغام ها را در یک لیست واحد به تصویر می کشد.

به علاوه گیمر می تواند از طریق منوی تنظیمات تعیین کند که برای چه اتفاقاتی نوتیفیکیشن پاپ-آپ نمایش داده شود و از کنار چه قسمت هایی بی تفاوت عبور نماید.

ارسال پست در Activity Feed

بخش فعالیت های لحظه به لحظه یا Activity Feed که زیر بخش What's New نمایش داده می شود بعد از انتشار این به روز رسانی به کاربر اجازه می دهد تا متن، عکس و ویدیوی دلخواهش را پست کند.

بهینه سازی Pro Mode

از ویژگی های مفید و کاربردی آپدیت نسخه 4.5 سونی که به صورت اختصاصی کاربران کنسول میان نسلی پلی استیشن 4 پرو را مخاطب قرار داده، Boost Mode است که در واقع با بهینه سازی و تنظیم سرعت کلاک پردازنده اصلی و پردازشگر گرافیکی، به اجرای بهتر بازی های غیر Pro کمک می کند.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 729064

وب گردی

وب گردی