آلمان خواهان یک توافق بریگزیت "معقول" شد

وزیر دارایی آلمان در مصاحبه‌ای تاکید کرد، لندن می‌تواند خدمات مالی که به طور کلی به نفع اروپا باشد را ارائه دهد و اتحادیه اروپا باید این مساله را در یک توافق "معقول" برای بریگزیت تصدیق کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، وولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان در مصاحبه با یکی از نشریات این کشور گفت: ما نمی‌خواهیم بریتانیایی‌ها را به دلیل تصمیمشان برای خروج از اتحادیه اروپا مجازات کنیم. ما می‌خواهیم بریتانیا را همچنان نزدیک به خودمان نگه داریم.

وی افزود: مرکز مالی شهر لندن می‌تواند به کل اقتصاد اروپا خدمت کند. لندن خدمات مالی با کیفیتی ارائه می‌دهد که در هیچ کجای این قاره یافت نمی‌شود. این وضعیت ممکن است بعد از جدا شدن انگلیس کمی تغییر کند اما ما باید یک سری قوانین معقول را درمورد ارتباطمان با انگلیس پیدا کنیم.

این اظهارات شویبله در حالی مطرح شدند که ترزا می، نخست وزیر انگلیس قرار است تا پایان ماه مارس سال جاری میلادی مذاکرات رسمی مربوط به خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند و این باعث نگرانی بانک‌ها، بیمه‌ها،‌مدیران دارایی و بازارها نسبت به آینده خدمات دهی به مشتریانشان در قاره اروپا شده است.

در حال حاضر این بخش‌ها در انگلیس از پاسپورت اتحادیه اروپا استفاده می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد از پایگاه‌هایشان در انگلیس با کل ۲۸ کشور در اتحادیه اروپا عملیات داشته باشند.

رهبران اتحادیه اروپا به انگلیس گوشزد کردند که تداوم دسترسی آنها به بازار واحد اروپا تنها در ازای پذیرش مساله تحرک آزادانه شهروندان اتحادیه اروپا و تبعیت از احکام دادگاه عالی این بلوک میسر خواهد بود اما بسیاری از حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این دو مورد را نمی‌پذیرند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 729083

وب گردی

وب گردی