حضور جمعی از دانشجویان رشته حقوق در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

جمعی از دانشجویان رشته حقوق و علوم قضایی واحد ارومیه با هدف آشنایی از روند کار مجلس شورای اسلامی و فعالیت های نمایندگان مجلس ، با همکاری مسئولان این دانشگاه و نمایندگان شهرستان ارومیه درجلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

به گزارش ایسکانیوز؛جمعی از دانشجویان رشته حقوق و علوم قضایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به منظور آشنایی با نحوه تشکیل جلسات، شیوه قانون گذاری و تصویب قوانین در صحن علنی مجلس در مجلس شورای اسلامی حضور یاقتند و در دیدار صمیمی با نمایندگان استان آذربایجانغربی،به بحث و گفت و گو پرداختند.

دانشجویان در این بازدید پس از توضیحات راهنمای بازدید کنندگان در بدو ورود به مجلس، با روند کاری نمایندگان، نحوه بررسی موضوعات، با مفاهیم طرح، لایحه، کمیسیون، جلسات علنی و غیر علنی، اعلام عدد 2 و عدد 4 توسط نمایندگان و دیگر اصطلاحات و عبارات مجلس آشنا شدند و دستور هفتگی جلسات مجلس شورای اسلامی منطبق با جدول طرح ریزی شده، برای اطلاع بیشتر دانشجویان در دسترس آنان قرار گرفت.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان گفت:ما قدردان شما دانشجویان و فعالان عرصه مختلف علمی هستیم که همیشه در صحنه های مهم کشور حضور دارید و پاسدار آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید.

وی افزود:«ما نمایندگان همواره خود را مدیون شما عزیزان می دانیم چرا که شما با حضور پررنگ در انتخابات برگ زرینی دیگر برای کشور عزیزمان رقم زدید و ما را به عنوان منتخب خود در خانه ملت انتخاب کردید و ما نیز در وهله اول برای اقتدار ایران اسلامی و در وهله دوم برای عمران و آبادانی استان خود از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است در جلسه های علنی مجلس طبق آیین نامه گروه های مختلف از نهاد ها و سازمان ها،دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشحویان و دانش آموزان طبق برنامه ریزی دقیق و از قبل مشخص شده در بهارستان حضور پیدا می کنند و از نزدیک شاهد روند اجرایی مجلس می شوند.نمایندگان تمامی استان ها می توانند با دعوت از گروه های فعال علمی و سیاسی حوزه انتخابی خود،در جلسه علنی مجلس میزبان آنان باشد و با اجازه هیات رییسه در جلسه های مختلف به پرسش و پاسخ بپردازند.

شرکت کنندگان در این اردوی علمی پس از بازدید از صحن علنی مجلس شورای اسلامی، از موزه مجلس شورای اسلامی بازدید کردند و با تاریخچه مجلس و اتفاقات مختلف در تاریخ ایران آشنا شدند و در ضیافت ناهار نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

203/200

کد خبر: 729091

وب گردی

وب گردی