باید راهکارهای جدیدی برای تامین و نگهداری ماشین‌آلات اندیشیده شود/ حضور بی‌نظیر مردم در تشییع پیکر شهید راهدار طلوعی‌مقدم

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل افزایش هزینه‌ها ‌با کمبود اعتبارات عمرانی مواجه هستیم و باید راهکارهای جدیدی برای تامین و نگهداری ماشین‌آلات راهداری اندیشیده شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان ظهر امروز و‌ پس از مراسم تشییع پیکر محمدعلی طلوعی‌مقدم که در سانحه ریزش بهمن در جاده آبعلی جان به جان آفرین تسلیم کرد، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در استان تهران در خصوص شهید اعلام شدن مرحوم طلوعی مقدم، اظهار کرد: با توجه به حادثه اخیر ساختمان پلاسکو و شهدای آتش‌نشان که در حین خدمت به مردم جان خود را از دست دادند به نظر بنده نیز وی جز شهدای خدمت است.

وی در خصوص شناخت خود از شهید خدمت طلوعی‌مقدم، گفت: وی یکی از بهترین همکاران و همچنین همشهری خوب من بودند که از دست دادن این دوست خوب داغ بزرگی بر پیکر جامعه راهداران کشور بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همانگونه که مردم امروز با حضور بی‌نظیر خود مراسم تشییع راهدار طلوعی‌مقدم نشان دادند، بی‌شباهت با تشییع یک شهید نبود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: این حضور پرشکوه نشان‌دهنده شخصیت این شهید و از دلسوزترین پرسنل جامعه راهداری کشور بود.

وی اظهار کرد: شهید طلوعی‌مقدم چندین سال به عنوان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه شهرستان پردیس و محور هراز به هم‌وطنان خود خدمت کردند. کشاورزیان افزود: وی در راه خدمت به در راه ماندگان کولاک روزهای گذشته و کمک به افرادی که در جاده زمین‌گیر شده بودند جان خود را در راه حفظ جان مردم از دست داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مردم با حضورشان نشان دادند این شخصیت نسبت به وظیفه و‌ کار خود عاشقانه و خالصانه عمل می‌کرده و در دل مردم قرار داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: بنده طی سه سال اخیر که طی سرکشی‌ها و مانورهای زمستانی هر زمان که با شهید طلوعی‌مقدم برخورد داشتم، از کار و فعالیتشان جز فداکاری و عاشق به کار و خدمت به مردم هیچ چیز دیگری ندیدم.

کشاورزیان گفت: همکاران شهید با اشک‌هایی که می‌ریزند نشان از محبوبیت و خاکی بودن وی داشت و امیدوارم روحشان شاد و خداوند به خانواده وی صبر عطا کند.

وی در خصوص تجهیز و نوسازی تجهیزات راهداری در محور هراز و پردیس، اظهار کرد: وظیفه ما در راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بحث نگهداری تجهیزات است، اما در تقسیم کاری که در سال‌های گذشته توسط سازمان برنامه‌ریزی انجام شده کلیه عملیات جاری باید از محل اعتبارات استانی انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل افزایش هزینه‌ها ‌با کاهش اعتبارات عمرانی مواجه هستیم و باید راهکارهای جدیدی برای تامین و نگهداری ماشین‌آلات اندیشیده شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در گفتگو با فارس تصریح کرد: سازمان راهداری کشور پیگیر این موضع است تا بتواند اعتبارات لازم و پایدار را برای نگهداری راه‌ها در قانون پیش‌بینی کند تا بدون هیچگونه وقفه‌ و تاثیر از نوسانات بودجه عمرانی راه‌ها را نگهداری‌ کنیم.

402

کد خبر: 729097

وب گردی

وب گردی