رئیس واحد تهران جنوب: استقبال از نقش مؤثر زنان در آموزش عالی در پرتو پیروزی انقلاب اسلامی 

فصل دوم فعالیتهای شورای بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با حضور ریاست، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از بانوان همکار در این واحد دانشگاهی؛ آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا گل محمدی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد شروع شد.
ایشان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر با تجلیل از مقام شامخ زنان؛ حاضرین را به خودشناسی و تمرین های دوری از غیبت و دروغ دعوت کرد و گفت: زن و مرد دارای جایگاه متفاوتی نیستند و جایگاه هر دو بعنوان یک انسان واحد مورد نظر است و دین اسلام بین زن و مرد در موضوع راهیابی به کرامت دینی فرقی نگذاشته و ملاک را تقوا و پرهیزگاری می داند.
وی به مقام شامخ زن در نقش مادر اشاره کرد و گفت: در اسلام مادر موجودی است که با نگاه و محبت و نوازش های خالصانه خود می تواند یک انسان خوشبخت، نیکوکار و با روح بلند را تحویل جامعه بدهد.
در ادامه دکتر بهروز دانشیان ریاست واحد تهران جنوب نیز ضمن تبریک ایام ا... دهه مبارک فجر از تشکیل شورای بانوان فرهیخته در این واحد دانشگاهی ابراز خرسندی کرد و گفت: در پرتو پیروزی انقلاب اسلامی زمینه های مناسبی برای استقبال از زنان در آموزش عالی و ایفای نقش مؤثر زنان متخصص در عرصه های مختلف فراهم شد؛ اما باز هم علیرغم افزایش کمی و رشد آماری دانشجویان دختر در رقابت تنگاتنگ ورود به دانشگاه، موانع و مشکلاتی در چشم انداز آموزش عالی زنان و بهره گیری از توانمندی های آنان ملاحظه می شود بنابراین باید با در نظر گرفتن جایگاه زنان در نظام اسلامی و شناخت موقعیت کنونی آنان، به گونه ای برنامه ریزی شود که امکان پرورش کامل استعدادهای آنها مهیا شود و با کاهش فاصله علمی و مدیریتی زنان و مردان از قابلیت های آنان برای حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بهره برد.
سپس دکتر فرانک فیضی عضوشورای تخصصی بانوان فرهیخته استان تهران و عضو هیأت علمی گروه مهندسی معدن واحد تهران جنوب تاریخچه فعالیت های حوزه شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی و نحوه شکل گیری شورای استانی را بیان کرد و برنامه های زیربنایی و ساختاری گروه بانوان فرهیخته واحد تهران جنوب را عنوان نمود و خواستار حمایت و پشتیبانی ریاست این واحد دانشگاهی از مشارکت بانوان در این فعالیت ها شد.
200

کد خبر: 729139

وب گردی

وب گردی