ماهانه 125 میلیون تومان برای طرح پایش ضربتی  صنایع آلاینده تهران  هزینه می‌شود

طرح پایش ضربتی صنایع آلاینده استان تهران از آذر ماه امسال با هدف شناسایی واحدهای آلاینده و رفع آلایندگی آن ها و در نهایت کنترل آلودگی هوای تهران آغاز شده است و به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، این پایش‌ها به صورت مستمر و شبانه‌روزی و با همکاری‌های نیروهای ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست در بخش‌های حقوقی و پایش آلاینده‌های آب و هوا صورت گرفته است و تا سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز ناصر مهردادیگفت: از آذر ماه امسال تاکنون در استان تهران 1850 واحد صنعتی پایش شده است که این پایش ها شامل پایش فاضلاب‌ها و پسماندهای صنعتی و موارد دیگری بوده است که کنترل آلایندگی آن ها می تواند در کاهش مشکلات زیست محیطی استان تهران به ما کمک کند.

وی افزود: در طرح پایش ضربتی برای 400 واحد اخطاریه صادر کرده‌ایم، همچنین نشست‌هایی را با صاحبان این صنایع درباره رفع آلایندگی برگزار کرده و تذکرات لازم را به آن ها داده‌ایم. اداره محیط زیست استان تهران مجددا این تعداد واحد آلاینده که اخطاریه برای آن ها صادر شده است را پایش خواهد کرد و چنانچه مشکلات زیست محیطی خود را برطرف نکرده باشند از راه برخورد قانونی ورود خواهیم کرد.

مهردادی با اشاره به اینکه همکاران ما در اداره محیط زیست استان تهران نشست‌های مثمرثمری با صاحبان صنایع داشته‌اند، بیان کرد: طرح پایش ضربتی حرکتی رو به جلو برای محیط زیست و واحدهای صنعتی است و در رفع مشکلات زیست محیطی استان تهران و رفع آلایندگی صنایع این استان کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح پایش ضربتی برای اداره محیط زیست استان تهران هزینه بالایی دارد و ماهانه نزدیک به 125 میلیون تومان برای این طرح هزینه می‌شود، اظهارکرد: علی رغم هزینه بالایی که پایش ضربتی دارد سعی می‌کنیم این طرح را تا سال آینده ادامه دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بااشاره به اینکه این پایش یکی از وظایف مهم سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران است که بر اساس آن می‌توان آلودگی هوای استان تهران را کاهش داد، افزود: ما خوشحال نمی‌شویم که یک واحد صنعتی را تعطیل کنیم، هدف ما این است که با یکدیگر تعامل داشته باشیم تا مشکلات زیست محیطی به تدریج برطرف شود.

منبع:ایسنا

700700

کد خبر: 729143

وب گردی

وب گردی