موزیلا گروه توسعه دهنده سیستم عامل فایرفاکس را اخراج می‌کند

موزیلا قصد دارد تیم توسعه‌دهنده connected devices که مسئول ساخت سیستم‌عامل موبایل فایرفاکس بودند را منحل کند.

به گزارش ایسکانیوز، connected devices نام یکی از گروه‌های زیرمجموعه‌ موزیلا است. این گروه وظیفه‌ی توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت یعنی Firefox OS را بر عهده داشت که البته در نهایت به‌عنوان پروژه‌ای شکست‌خورده از آن یاد شد. از دیگر وظایف اخیر این تیم می‌توان به توسعه‌ی سیستم‌عامل برای دستگاه‌هایی مانند روتر ستاپ‌باکس‌ و کامپیوتر اشاره کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این تعطیلی شامل اخراج حدود ۵۰ نفر کارمند می‌شود و مدیر گروه connected devices یعنی آری جاکسی هم در میان این افراد است. شرکت موزیلا در مصاحبه‌های اخیر خود، تعدیل نیروها را تأیید کرده است. این شرکت در بیانیه‌ی اخیر عنوان کرده است که قصد دارد تمرکز خود را بر تحقیقات به‌منظور یافتن زمینه‌های جدید فناوری در بخش دستگاه‌های متصل بگذارد. آن‌ها قصد دارند از مرحله‌ی فعلی یک قدم به عقب بروند و زمینه‌های جدیدی را برای توسعه‌ی محصولات پیدا کنند.

منحل شدن این بخش از تیم موزیلا، از مدت‌ها قبل، قابل پیش‌بینی بود. این تیم در بخش موبایل هیچ شانسی نداشت و علاوه بر آن، مشخص نبود سیستم‌عامل احتمالی آن‌ها چه ارزش افزوده‌ای برای دستگا‌ه‌هایی مانند روتر خواهد داشت. از آنجایی که موزیلا بنیادی غیرانتفاعی است، محصول آن‌ها می‌بایست ارزش افزوده‌ی خاصی نسبت به رقیبان حاضر در بخش دستگاه‌های متصل به هم داشته باشد.

اما اهداف موزیلا برای حضور در بخش دستگاه‌های متصل هیچ‌گاه موفق نبود. این شرکت در پایان سال ۲۰۱۵ از برنامه‌ی خود برای عرضه‌ی سیستم‌عامل موبایل فایرفاکس عقب‌نشینی کرد. آن‌ها در سال گذشته تصمیم گرفتند در بازار اینترنت اشیاء حاضر شوند ولی با وجود چند محصول اولیه، به موفقیت خاصی دست نیافتند. هیچ‌یک از محصولات این بخش موزیلا، به بازارهای عمومی راه پیدا نکرد.

البته موزیلا هنوز به این بخش از دنیای فناوری یعنی دستگاه‌های متصل و اینترنت اشیاء امید دارد. اعتقاد این شرکت بر این است که فناوری‌ اینترنت اشیاء، پتانسیل بالایی برای رشد دارد، اما هنوز زمان مناسب این رشد نرسیده است.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 729190

وب گردی

وب گردی