ارتش ترکیه: در عملیات سپر فرات 228 منطقه مسکونی در شمال سوریه آزاد شد

ارتش ترکیه مدعی شد از آغاز عملیات سپر فرات در شمال سوریه، 228 منطقه مسکونی از چنگ تروریست‌های داعش آزاد شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رای الیوم، ستادکل ارتش ترکیه اعلام کرد: در عملیات سپر فرات از آغاز آن تاکنون، 228 منطقه مسکونی از چنگ تروریست های داعش در حد فاصل جرابلس و ارتفاعات شمالی سوریه آزاد و سیطره بر 1880 کیلومتر مربع از راضی این منطقه تثبیت شده است.


ستاد کل ارتش ترکیه در بیانیه هفتگی خود درباره روند عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه اعلام کرد: عناصر گروه تروریستی داعش از آغاز عملیات آزادسازی شهر الباب در دسامبر 2016 همچنان در این شهر محاصره هستند.

در این بیانیه آمده است نیروهای ارتش ترکیه و نیروهای کُرد سوریه بر روستاهای "سفلانیه" و "قبر المقری" مسلط شده و در روستای "بزاعه" در اطراف شهر الباب پیشروی داشته اند.

ارتش ترکیه تاکید کرد که بر تدابیر خود برای مقابله با حملات احتمالی نیروهای کرد سوریه (پ ی د) به دو شهر عفرین و منبج ادامه می دهد.

از سوی دیگر، منابع محلی سوری اعلام کردند: تروریست های داعش تونل های شبکه آب شهر الباب را برای اهداف نظامی و جا به جایی میان این شهر و روستاهای اطراف آن استفاده می کنند.

بنابر این گزارش، تروریست های داعش تونل های آب شهر الباب را ابتدا گسترش داده سپس برای حفظ جان خود و جابه جایی میان شهر الباب و روستاهای تادف و قباسین، از آنها استفاده نظامی می کنند.

ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه با هماهنگی نیروی هوایی ائتلاف بین‌المللی در 24 اوت 2016 حمله نظامی خود به شمال سوریه را به بهانه بیرون راندن تروریست های داعش آغاز کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306/300

کد خبر: 729192

وب گردی

وب گردی