600 قطعه از فضاپیمای Starliner بوئینگ توسط پرینتر سه بعدی تولید شده است

شاید بوئینگ نخستین سفر فضانوردان «Starliner» را به سال 2018 میلادی موکول کرده باشد، اما مسئله ای که بدیهی است افشا و اطلاع رسانی جزئیات بیشتری از این سفر و فضاپیمای مورد نظر خواهد بود.

بهگزارش ایسکانیوز، بر همین اساس رویترز خبر می دهد که فضاپیمای بوئینگ به لطف امضای قراردادی با کارخانجات مواد کاربردی آکسفورد، دارای بیش از 600 قطعه تولید شده توسط پرینترهای سه بعدی است.

مواد اولیه استفاده شده در این تجهیزات از نوع پلاستیک خاصی به نام PEKK است که در شرایط خاص پروازهای فضایی و دماهای نامتعارف نیز به خوبی جوابگو خواهد بود.

اما نکته کاربردی و جالب توجه این مواد، صرفه جویی قابل توجه در وزن و هزینه قطعات لازم در فضاپیمای بوئینگ است؛ آکسفورد مدعی است PEKK به اندازه آلومینیم استحکام دارد، اما به شدت سبک تر است.

به علاوه این نوع خاص از پلاستیک ضدحریق و ضد اشعه مخرب بوده و در بازه دمای منفی 150 درجه تا 150 درجه سانتی گراد بالای صفر دوام می آورد. بوئینگ از این قطعات چاپ شده در سیستم پیش رانش و اجزایی از سیستم تهویه هوا استفاده می کند.

گفتنی است این کمپانی در حال حاضر با همکاری ناسا مشغول ساخت سه فضاپیمای سرنشین دار Starliner است و قصد دارد اوایل تابستان 2018 نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد.

ناگفته نماند که بدون شک فضانوردان این سفر جذاب از لباس فضایی سبک و منعطف بوئینگ بهره مند خواهند بود.

200/202

منبع: دیجیاتو

کد خبر: 729217

وب گردی

وب گردی