ابزار مورد استفاده FBI برای نفوذ به آیفون، در اختیار عموم قرار گرفت

سال گذشته سازمان FBI به اپل دستور داد تا برای بازگشایی قفل آیفون 5c متعلق به  یکی از شلیک کنندگان حادثه سن برناردینو به آنها کمک کند که با مخالفت کوپرتینویی ها مواجه شد و پس از آن FBI به سراغ کمپانی اسرائیلی Cellebrite رفت.

به گزارش ایسکانیوز، طبق بیانیه ای که Cellebrite مدتی پیش منتشر کرد، هکری به سرورهای این کمپانی نفوذ کرده و هم اکنون نیز برخی از اطلاعات به دست آمده را به عنوان هشداری به FBI پخش کرده است.

دیتای منتشر شده شامل کدهاییست که به نظر می رسد به «Universal Forensic Extraction Device» شرکت Cellebrite مرتبط بوده که می تواند قفل آیفون های قدیمی مانند 5c و همچنین موبایل های اندرویدی و بلکبری را نیز بشکند.

شخصی که نخواست نامش فاش شود به وبسایت Motherboard گفت که طبق گفته هکر ابزار مورد بحث می تواند به هر شخصی با دانش فناوری کمک کند تا تلفن های همراه مذکور را رمزگشایی کند.

هکرها ادعا کرده اند به ابزار اشاره شده از طریق سرور کمپانی Cellebrite دسترسی پیدا کرده اند و توانسته اند برخی فایل ها را رمزگشایی کرده و آنها در Pastebin منتشر کنند. به نظر می رسد برخی کدها از ابزار جیلبریکی برداشته شده اند که در دسترس عموم قرار دارد.

گفتنی است طبق ادعای یکی از سخنگویان شرکت امنیت موبایل اسرائیلی فایل هایی که هکرها به آنها دسترسی پیدا کرده اند، کدهای منبع نبوده و تنها پکیج های اطلاعاتی بوده اند.

با وجود آنکه ابزارهای قفل شکن منتشر شده نمی توانند به مدل های اخیر نفوذ کنند اما صریحاً اخطار داده شده که «ابزارها زمانی که ساخته شوند، برای مدت زمان زیادی محرمانه نخواهند ماند.

200/202

منبع: دیجیاتو

کد خبر: 729222

وب گردی

وب گردی