روز پرحاشیه جشنواره فیلم فجر/ از کنایه به عباس جدیدی تا گلایه های جیرانی

مسعود کیمیایی، کارگردان قاتل اهلی و منصور لشکری قوچانی، تهیه کننده فیلم برای تماشای این فیلم به برج میلاد آمدند و در کنار یکدیگر عکس یادگاری گرفتند، این دو مدتی است بر سر تدوین های متفاوت از فیلم " قاتل اهلی" علیه هم در مطبوعات مطالبی را منتشر کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در روز هفتم جشنواره فیلم فجر، فیلم های "زیر سقف دودی"، " سارا و آیدا" ، " سد معبر" و " قاتل اهلی" به روی پرده رفتند.

* در زمان نمایش فیلم " سارا و آیدا" به کارگردانی مازیار میری حاضران در سالن در بعضی از صحنه ها به نشانه اعتراض به کیفیت پایین فیلم کف زدند.
* نشست نقد و بررسی فیلم مازیار میری با اعتراض این کارگردان نسبت به صحبت های اخیر عباس جدیدی درباره هنرمندان همراه بود، او در بخشی از صحبت هایش با طعنه گفت: عضو شورای شهر انقدر فعال شده که دیگر هیچ بزی شاخ ندارد. میری در بخش دیگری از اظهاراتش به بی احترامی مسئولان برگزاری جشنواره در روز اول به بهزاد فرهانی واکنش نشان داد و گفت: تصویری روز اول جشنواره منتشر شد که آقای فراهانی پشت در ایستاده بودند و مدیران اینجا می گفتند که ما، شما را نمی شناسیم و به او اجازه ورود ندادند.
* همایون ارشادی و منوچهر هادی در نشست نقد فیلم " سارا و آیدا" حضور داشتند.
*پگاه آهنگرانی، بازیگر فیلم " سارا و آیدا" نسبت به انفعال خبرنگاران در این نشست اعتراض کرد و از آنان خواست تا سوالات خود را مطرح کنند.
* در روز هفتم جشنواره باز هم دوربینی که توانایی ضبط ٣٦٠ درجه تصاویر را دارد روی میز محمود گبرلو قرار گرفت که واکنش او را به همراه داشت و در نهایت مشخص شد که دوربین متعلق به یکی از سایت های سینمایی است که به صورت آنلاین نشست های پس از فیلم را پوشش می دهد.
* فیلم "سد معبر" به کارگردانی مهدی قرایی به علت ازدحام جمعیت در سالن شماره ٤ برج میلاد و به صورت همزمان با سالن اصلی به روی پرده رفت.
* در نشست " سد معبر" سعید روستایی فیلمنامه نویس این اثر حضور نداشت، حامد بهداد هم از بازیگران این فیلم به برج نیامد که علت آن مسافرت این بازیگر ذکر شد.
* بهمن کامیار، تهیه کننده فیلم " سد معبر" نسبت به سوالات برخی خبرنگاران با عصبانیت واکنش نشان داد، این واکنش از سوی محسن کیایی هم اتفاق افتاد که منجر شد برای دقایقی سالن سعدی که جلسات نقد در آن برگزار می شود، بی نظم شود.
* فیلم " قاتل اهلی" ساخته مسعود کیمیایی آخرین فیلمی بود که در روز ١٦ بهمن در کاخ جشنواره نمایش داده شد، نکته جالب توجه پیش از اکران فیلم، حضور مسعود کیمیایی و منصور لشکری قوچانی در کنار هم بود، این دو به دلیل اعتراض کیمیایی به تدوین فیلم و نپذیرفتن شرایط کیمیایی توسط لشکری قوچانی پس از اتمام تصویربرداری " قاتل اهلی" با هم اختلافاتی را پیدا کردند و این مساله باعث شد تا در رسانه ها علیه هم اظهاراتی را بیان کنند.
* " قاتل اهلی" بدون حضور پرویز پرستویی، بازیگر اصلی فیلم در کاخ جشنواره به روی پرده رفت، پرستویی و کیمیایی پیش از شروع جشنواره و به دلیل دو نسخه ای شدن این فیلم واکنش های تندی نسبت به هم داشتند که با انتشار یادداشت هایی آن را ابراز کردند.
* فریدون جیرانی که امسال با فیلم " خفه گی" در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر در جشنواره حضور دارد برای تماشای " قاتل اهلی" به برج میلاد آمد.
* هنگام نمایش فیلم " قاتل اهلی" در بعضی از صحنه هایی که پولاد کیمیایی حضور داشت، صدای خنده تماشاچیان به نشانه اعتراض شنیده می شد.
* سیاوش اسعدی، سعید راد، سعید ملکان، فریدون جیرانی، سعید راد، محمد خیردی و محمد شایسته از جمله حاضران در نشست مطبوعاتی " قاتل اهلی" بودند.
* نشست رسانه ای " قاتل اهلی" شلوغ ترین جلسه ای بود که از ابتدای جشنوارن امسال تا کنون برگزار شده است.
* در جلسه نقد و بررسی " قاتل اهلی" فریدون جیرانی صحبت هایی را در حمایت از مسعود کیمیایی بیام کرد که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.
* در نشستی که پس از آخرین فیلم کیمیایی برگزار شد، درگیری لفظی بین منصور لشکری قوچانی و کیمیایی به وجود آمد، موضوع بحث کوتاه شده فیلم در حد ١٥ دقیقه از طرف تهیه کننده است که کیمیایی هم به قوچانی گفت او اختیاری برای انجام این کار ندارد.

500500

کد خبر: 729232

وب گردی

وب گردی