شهردار لندن: تهدید داعش در انگلیس به سطح بالایی رسیده است

شهردار لندن هشدار داده است، تهدید تروریستی از جانب داعش در حال حاضر به سطح بالایی رسیده است و کاهش بودجه پلیس تنها می‌تواند به کشته شدن افراد منجر شود.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه دیلی میل، صادق خان، شهردار لندن گفت: خطر حملات در پایتخت انگلیس از زمان روی کار آمدن من در می سال گذشته (میلادی) بیشتر شده و ایمن نگه داشتن مردم به کاری دشوار بدل شده است.

شهردار لندن با اشاره به این مساله که جوانان مسلمان از طریف اینترنت رادیکالی می‌شوند، هشدار داد که ممنوعیت سفر شهروندان از هفت کشور مسلمان به آمریکا از سوی ترامپ به داعش یک ابزار قدرتمند تبلیغاتی می‌دهد.

این پیام از سوی شهردار لندن در جریان مصاحبه با میل آنلاین پس از آن مطرح شده که حمله‌ای تروریستی در لوور پاریس رخ داد.

وی با اشاره به کاهش بودجه پلیس انگلیس به این مساله اشاره کرد که وزرای دولت لندن در طول سال‌های گذشته صدها میلیون یورو هدر دادند و گفت: حقیقت این است که اگر شما به سایر شهرهای جهان نظیر برلین، استانبول و حتی اخیرا در پاریس بنگرید، متوجه می‌شوید که این شهرها هدف اقدامات تروریستی قرار گرفته‌اند. اگر دولت انگلیس سیاست تامین مالی برای پلیس را تغییر دهد و اگر نتواند به لندن به عنوان پایتخت بودجه برساند، به نظرم تامین امنیت برای شهروندان در این شهر سخت خواهد شد.

شهردار لندن گفت: حفظ 32 هزار نیروی پلیس در پایتخت واقعا مساله مهمی است چون آنها چشم و گوش سرویس‌های امنیتی هستند. تهدید داعش از می سال گذشته میلادی بدون شک رشد داشته است. آدم بدها می‌خواهند به ما آسیب برسانند. آنها از اینکه ما مسلمان‌ها، مسیحیان، یهودیان، بودایی‌ها، هندوها و سایر ادیان و مذاهب در کنار هم و در صلح هستیم، متنفر هستند. تاکتیک‌های افراط گرایان تکامل یافته‌ است. آنها اکنون با اینترنت جوانان مسلمان را به سمت خود می‌کشند. پلیس و نیروهای امنیتی به طور باور کردنی سخت کار می‌کنند. ما نمی‌توانیم از این حقیقت فرار کنیم که داعش در حال حاضر از اینترنت برای رادیکالی کردن انگلیسی‌ها بهره می‌برد.

صادق خان با انتقاد مجدد از دستور اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوع کردن ورود شهروندان از هفت کشور مسلمان به داخل آمریکا گفت: تز یا روایت داعش چیست؟ روایت آنها این است که ارزش‌های لیبرال با اسلام در تضاد است. روایت آنها این است که غرب از آنها خوشش نمی‌آید. ما می‌دانیم که اینها چرند هستند. ما می‌دانیم که می‌توان هم یک غربی بود و هم یک مسلمان و به هر دوی آنها افتخار کرد. ترامپ با این دستور به کمک داعش رفته است و به آنها این بهانه را داده که مسلمان بودن با دوست آمریکا بودن و رفتن به آمریکا در تضاد است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 729248

وب گردی

وب گردی