راههای شناخت انواع سردرد گرم و سرد

یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران راه های شناخت سردرد از نوع گرم و سرد و درمان آن را بررسی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، مهدی عدل درباره سردرد و انواع آن اظهار کرد: دسته‌ای از افراد هستند که هنگام بیدار شدن از خواب دچار سردرد می‌شوند.

او افزود: طبیعتاً بررسیهای ضروری برای رد کردن بیماریهای جدی عامل سردرد، ویزیت پزشک متخصص اعصاب، انجام معاینات و تصویر‌برداری در صورت نیاز، گام اولی است که این بیماران باید بردارند, گرچه معمولاً بررسیها مشکلی جدی را نشان نمی‌دهند.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: سردردهایی که بعد از بیدار شدن از خواب بروز پیدا می‌کند از نظر طب سنتی ایرانی می‌تواند ناشی از ضعف دهانه معده باشد که برای آن می‌توان اقدامات تسکینی انجام داد.

عدل متذکر شد: آنهایی که معده گرم و سالمی دارند, ناشتا نان تر کرده در آب غوره یا آب انار مصرف کنند و آنهایی که معده بیماری دارند و از سردی معده رنج می‌برند به جای مورد فوق از نان تر کرده با آب غوره همراه زیره و زعفران و زنیان مصرف کنندالبته دسته سومی هم هستند که به علت سرفه و مشکلات تنفسی از ترشی منع شده‌اند که می‌توانند از نان تر کرده در گلاب استفاده کنند.

او بیان داشت: با همه این احوال، تسکین و تاخیر در اقدام درمانی اساسی برای رفع مشکل، با منطق پیشگیرانه طب سنتی سازگار نیست لذا در کنار این درمان‌های تسکینی از درمان‌های ضروری نیز غافل نباشند.

704/700

کد خبر: 729253

وب گردی

وب گردی