پدر عامل حمله به موزه پاریس: پسرم تروریست نیست

پدر جوان مصری که اخیرا به موزه لوور پاریس حمله کرد، می‌گوید پسرش بی‌گناه است و هیچ گونه ارتباطی با گروه‌های تروریستی نداشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رضا الحماحمی که یک افسر پلیس بازنشسته مصری است می‌گوید وی همواره با پسرش که به عنوان مدیر بخش خرید و فروش در شهر الشارقه امارات بوده، در ارتباط بوده است.

وی گفت: پسرم برای یک سفر کاری راهی فرانسه شد و بعد به موزه لوور رفت. قرار بود شنبه بازگردد. او جوان ساده‌ای بود و ما همگی او را دوست داشتیم و اخیرا نیز متوجه هیچ گونه افکار افراطی در وی نشده بودم.

این درحالی است که بازپرسان فرانسوی معتقدند مردی که به موزه لوور حمله کرد و چاقو در دست داشت یک جوان ۲۹ ساله مصری بوده که با ویزای توریستی وارد فرانسه شده بود.

پدر این جوان می‌گوید: حرف‌هایی که دولت فرانسه می‌زند "غیرمنطقی" است. پسر من ریش نداشت و در منزل ما نیز میانه‌روی حاکم بود. مسئولان امنیت ملی روز گذشته نزد ما آمده و اطلاعاتی درباره پسرم خواستند و من نیز همه آنچه می‌دانستم به آن‌ها گفتم.

به گفته یک منبع فرانسوی عامل حمله ۲۶ ژانویه گذشته به صورت غیرقانونی از دبی وارد فرانسه شده بود.

بازپرسان فرانسوی درحال بررسی حساب توییتری هستند که می‌گویند متعلق به عبدالله الحماحمی است و قبل از انجام حمله ده‌ها توئیت را منتشر کرده است. وی نوشته است: ما برادرانی در سوریه و تمامی کره زمین داریم. در توئیت دیگری از وی آمده است:"نه مذاکره و نه سازش. ما از جنگ بی‌امان کوتاه نخواهیم آمد."

این فرد همچنین در توئیت دیگری نوشته است: " چرا از برپایی دولت اسلامی می‌ترسند؟ چراکه دولت اسلامی از خاک و آبروی مسلمانان دفاع می‌کند." لحماحمی در توئیت دیگری از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرده بود.

الحماحمی ۲۶ ژانویه در توییتر سفر خود را به فرانسه اعلام کرده بود.

دوست الحماحمی معتقد است که این حساب توئیتر به عامل حمله تعلق دارد اما وی فرد تندرویی نبوده است.

الحماحمی بعد از دریافت مدرک لیسانس حقوق از دانشگاه "المنصوره" مصر برای کار به امارات رفته بود.

دوست الحماحمی می‌گوید: من در توییتر الحماحمی را دنبال نمی‌کردم اما بعد از این حادثه مطلب‌هایش را خواندم به نظر می‌رسد او آدم دیگری شده یا اینکه حسابش هک شده است.

وزارت خارجه مصر این حادثه را "تروریستی" خوانده و آن را محکوم کرده است. براساس بیانیه وزارت خارجه مصر به نظر می‌رسد قاهره اظهارات مقامات فرانسه درباره این حمله را قبول دارد.

دادستان کل فرانسه بعد از این حادثه گفت: مهاجم چمدانی به دست داشت و دو چاقو در دستانش بود. او با سر دادن فریاد الله اکبر به سربازان حمله کرد.

پدر الحماحمی می‌گوید که پسرش پنجشنبه‌ شب با وی تماس گرفته و گفته که مأموریت کاری‌اش را با موفقیت پشت سر گذاشته و آماده بازگشت است.

خالد عکاشه، مدیر مرکز ملی پژوهش‌های امنیتی معتقد است که الحماحمی احتمالا یکی از اعضای گروه "گرگ‌های تنها" است؛ گرگ‌های تنها در واقع به عاملان تک‌روی داشع گفته می‌شود که دست به حملات انفرادی در سراسر جهان می‌زنند.

وی می‌گوید: نمی‌توان در چنین شرایطی تحلیل قطعی داشته باشیم اما توئیت‌های منسوب به متهم مثل همان توئیت‌هایی است که برخی عناصر تروریستی که عملیات مشابه انجام داده‌اند، منتشر کرده بودند. به نظر می‌رسد که وی یکی از اعضای گرگ‌های تنها باشد.

کاربران اینترنتی حساب کاربری با نام عبدالله رفاعی را در توئیتر دنبال می‌کنند که وی نیز در یکی از توئیت‌های خود این عبارت‌ها را نوشته بود: "نه مذاکره و نه سازش. ما از جنگ بی‌امان کوتاه نخواهیم آمد."

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 729288

وب گردی

وب گردی