استاد دانشگاه آزاد اسلامی:  میزان مشارکت  سرمایه گذاری در بورس نشان دهنده هوشمند عمل کردن  بازار است

استاد دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: بالابودن میزان مشارکت افراد برای سرمایه گذاری در بورس نشان دهنده هوشمند عمل کردن بازار سرمایه است و در حقیقت به دلیل نداشتن معاملات پشت پرده باعث جلب اعتماد سرمایه گذاران به این بازار می شود.

سید فرزاد هاشمی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره نقاط قوت بازار سهام جهت سرمایه گذاری گفت: به طور کلی در کشورهایی که مردمان آن ریسک پذیر و اهل سرمایه گذاری هستند بازار سهام می تواند کمکی جهت روانه کردن سرمایه سرگردان افراد به سمت بازار بورس باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: بالابودن میزان مشارکت افراد برای سرمایه گذاری در بورس نشان دهنده هوشمند عمل کردن بازار سرمایه است و در حقیقت به دلیل نداشتن معاملات پشت پرده باعث جلب اعتماد سرمایه گذاران به این بازار می شود.
هاشمی خاطرنشان کرد: در صورتی که سرمایه گذاران اعتمادی به بازار سرمایه نداشته باشند اقدام به سرمایه گذاری در بانک ها خواهند کرد و سرمایه های خود را در مسیری قرار می دهند که سرمایه هایشان باعث رشد و شکوفایی اقتصادی نخواهدشد.
به گفته این استاد دانشگاه آزاد اسلامی، تجربه نشان داده که در کشورهای کمتر توسعه یافته مردم تمایل دارند تا از طریق رانت و در مکانی غیر از بازار سهام اقدام به افزایش سرمایه یا سودآوری کنند، در حقیقت کمکی جهت هدایت اقتصاد کشور به سمت تولید بیشتر نمی کنند.
وی با بیان اینکه سالم بودن بورس باعث افزایش میزان مشارکت افراد جهت سرمایه گذاری در این بازار می شود، اظهار داشت: اکنون که بازار در رکود به سر می برد، بهتر است تا افراد عادی از سرمایه های خود محافظت و وارد بازاری جهت سرمایه گذاری نکنند.
هاشمی با تاکید بر اینکه شاخص بورس به طور دائم در نوسان است، گفت: بر خلاف افراد عادی، سرمایه گذارها بهتر است تا در شرایط جدید سرمایه گذاری و در بازار رقابتی مشارکت کنند همچنین تولیدات خود را افزایش دهند که این امر مبتنی بر داشتن تکنولوژی پیشرفته است.

101/401

کد خبر: 729302

وب گردی

وب گردی