چرا لغو اوباماکر ضربه بزرگی برای جمهوری‌خواهان و ترامپ خواهد بود

یکی از افراد تحت پوشش بیمه اوباماکر می‌گوید در چند روز اول پس از تصادف قریب به نیم دلار از طریق این قانون مساعدت دریافت کرده است و حال سوالش این است که نماینده او در مجلس عوام چه جایگزینی برای این قانون دارد و چه سرنوشتی در انتظار اوست؟

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پولتیکو، درحالی که دو قانونگذار حزب جمهوری‌خواه به نمایندگی از حوزه‌های انتخابی خود در حال اعلام برنامه های خود بودند، با سوالات فراوان مخاطبان درباره حذف قانون بیمه بهداشتی اوباماکر مواجه شدند. این قانون که باعث بیمه شدن میلیون‌ها آمریکایی بود، پیوسته مورد انتقاد حزب جمهوری‌خواه و دونالد ترامپ رئیس جمهوری‌ این کشور قرار گرفته است.

در حالی که مک‌کلینتاک در حال صحبت بود حامیان سرسخت اوباماکر موضع حزب جمهوری خواه در قبال این قانون را سرسختانه زیرسوال بردند و نسبت به قانون مهاجرتی ترامپ شدیدا انتقاد کردند. شدت اعتراضات به حدی بود که در نهایت پلیس وارد عمل شد و کلینتاک را با اسکورت از محل خارج کرد. در حالی که این نماینده با اسکورت پلیس از محل دور می‌شد با فریادهای: (مقاومت کن!!) و ( خجالت!) مواجه می‌شد.

این برنامه عملا تبدیل به تقابل رای‌دهندگان با جمهوری‌خواهان بیرون از واشنگتن شد.

در شهر فلاگاس که یکی از حوزه‌هایی بود که دونالد ترامپ موفق شد قاطعانه در آن به پیروزی دست یابد، نمایندگان حزب جمهوری‌خواه مجبور شدند تا در لاک دفاعی فرو رفته و تلاش کنند تا مخالفان لغو قانون اوباماکر را آرام نگه دارند.

در این برنامه ده‌ها پیرو جوان، سیاه و سفید از این قانونگذاران خواهش کردند تا قانون اوباماکر را لغو نکنند.

از طرفی صدها تن در شمال شرق ساترامنتو در مخالفت با حذف این قانون دست به اعتراض زدند.

اوان تورتون گفت: این قانون از جهات بسیاری به صرفه است و حذف آن مخالف با عدالت و آزادی خواهد بود.

یک جوان 21 ساله حاضر در آن جمع گفت از 16 سالگی مبتلا به سندروم مارفان است و خود را تحت حضانت مادرش نگه‌داشته است تا بتواند با کمک بیمه اوباماکر هزینه‌های درمان خود را پرداخت نماید.

همچین در اعتراض دیگری صدها نفر در مقابل کنگره آمریکا شعر دادند و بخشی از شعارهای آنان در اعتراض به تعلیق قانون اوباماکر صورت گرفت.

حتی بسیاری از لیبرال‌ها در تلاش‌اند تا حرکتی جدی را در مقابل ترامپ آغاز کنند و در این راه از اوباماکر دفاع نمایند.

نگرانی اصلی مردم به علت عدم وجود برنامه‌ای جهت جایگزینی بیمه اوباماکر است. مذاکرات مک‌کلینتوک با رئیس کنگره گویای عدم وجود برنامه‌ای جهت جایگزینی این قانون بوده است.

بارنز که از کمر به پایین فلج است می‌گوید: من و مادرم 5 ماه قبل در یک تصادف رانندگی فلج شدیم. بیمه اوباماکر به ما کمک تا بتوانیم بخشی از هزینه‌های خود را کاهش دهیم اما حالا نمی‌دانیم با تعلیق این بیمه چه کنیم!

یکی دیگر از افراد تحت پوشش بیمه اوباماکر می‌گوید در چند روز اول پس از تصادف قریب به نیم دلار از طریق این قانون مساعدت دریافت کرده است و حال سوالش این است که نماینده او در مجلس چه جایگزینی برای این قانون دارد و چه سرنوشتی در انتظار اوست؟

از طرفی در کنگره نیز اختلاف نظرهایی جدی جهت لغو این قانون وجود دارد. به طوری که بسیاری از نمایندگان نمی‌دانند که آیا باید این قانون را به کلی حذف کرد، یا تنها باید به حذف بندهایی از آن اکتفا نمود.

بلیراکس نماینده جمهوری‌خواهان بدون ارائه جزئیاتی بیان داشت که ایده‌هایی برای حل این مشکل دارد.

مک‌کلینتک می‌گوید اگر مردم اوباماکر را می‌خواستند، الان باید هیلاری کلینتون رئیس جمهور بود نه دونالد ترامپ.

ترجمه از: مجتبی اسماعیلی/ انتشار دهنده: فاطمه سرلک

303/300

کد خبر: 729360

وب گردی

وب گردی