تاسیس 400دارالفنون در سراسر کشور توسط آیت الله هاشمی (ره) ،خیزش و جهش بزرگی در علم کشور به وجود آورد

حمید میرزاده گفت: در عصر حاضر نیز با تاسیس 400دارالفنون در سراسر ایرا ن توسط آیت الله هاشمی (ره) ،خیزش و جهش بزرگی در علم کشور به وجود آمد و این امر به جهانیان ثابت کرد که مردم ما به دنبال علم اندوزی و دانش پژوهی هستند و حاضرند از تمامی امکانات خود در جهت رشد علمی فرزندانشان استفاده کنند.

حمید میرزاده رییس عالی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با امام راحل (ره ) به ایسکانیوز گفت: متاسفیم که در این مراسم از حضور یار دیرین امام و رهبری حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) محروم هستیم و به این خاطر دل هایمان مملو ازغصه و اندوه است اما یاد حضرت امام و یارانش به خصوص رییس فقید هیات موسس سابق دانشگاه آزاد اسلامی موجب می شود تا با انرژی مضاعف در جهت تحقق اهداف انقلاب گام برداریم و با کار بیشتر اهداف امام راحل و ایت الله هاشمی (ره) را در تمامی زمینه ها و به خصوص در دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی کنیم.

وی عنوان کرد: همان گونه که می دانید انقلاب اسلامی مایه عزت در همه زمینه ها از جمله انقلاب سیاسی است اما یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب،عزت علمی بود که برای ایرانیان به وجود آورد. به این ترتیب روحیه استقلال طلبی در حوزه علمی تسری پیدا کرد و دانشمندان و دانشجویان ما توانستند با کوشش های خود ظرف 37 سال گذشته اثبات کنند که ملت ایران همان ملتی است که در هزار سال گذشته خواجه نظام الملک طوسی نظامیه هایش را راه اندازی کرد و بعد از او خواجه رشید الدین فضل الله همدانی یکی از بزرگترین دانشگاه دنیا را به نام ربع رشیدی در تبریز بنا نهاد و سپس امیر کبیر بود که دارالفنون را ساخت .

وی ادامه داد: در عصر حاضر نیز با تاسیس 400دارالفنون در سراسر کشور توسط آیت الله هاشمی (ره) ،خیزش و جهش بزرگی در علم کشور به وجود آمد و این امر به جهانیان ثابت کرد که مردم ما به دنبال علم اندوزی و دانش پژوهی هستند و حاضرند از تمامی امکانات خود در جهت رشد علمی فرزندانشان استفاده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این پیشرفت های علمی موجب شد تا ملت ایران به یک سرافرازی و سرآمد علمی در سطح بین المللی برسد و امروز مقام 15 علمی جهان را از آن خود کند و در واقع این موضوع نتیجه دستاوردهای انقلاب و مکتب فکری حضرت امام است که برای شادی روح ایشان و حضرت آیت الله هاشمی (ره) درود و سلام می فرستیم.

200/202

کد خبر: 729382

وب گردی

وب گردی