رییس‌ جمهوری: توسعه روابط و همکاری های ایران و قرقیزستان به نفع دو ملت و منطقه است

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه " آوازبیک عبدالرزاق اف" سفیر جدید قرقیزستان در تهران را به حضور پذیرفت.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید قرقیزستان در تهران، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاری‌های ایران و قرقیزستان به عنوان دو کشور دوست و مسلمان ، تاکید کرد.

رییس‌ جمهوری توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی تهران – بیشکک را به نفع دو ملت و منطقه دانست و اظهارداشت: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در راستای توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌های مشترک استفاده کنیم و دولت ایران از توسعه روابط دو کشور حمایت می کند.

روحانی همچنین با اشاره به نقش بخش های خصوصی دو کشور در ارتقاء سطح همکاریهای اقتصادی ، گفت: شرکت های ایرانی آماده اند همکاری های خود را با قرقیزستان در حوزه های راهسازی ، انرژی ، خدمات فنی مهندسی ، پزشکی و داروسازی گسترش دهند.

رییس جمهوری همچنین تقویت همکاری دو کشور در بخش توریسم را ضروری خواند.

" آوازبیک عبدالرزاق اف" سفیر جدید قرقیزستان در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری، تاکید کرد که قرقیزستان به دنبال راههای تقویت و استحکام بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، گفت: قرقیزستان از حضور فعالتر شرکتهای ایرانی استقبال می کند و با تسهیل روابط کنسولی و برقراری خط پرواز مستقیم به تهران، امیدوار است سطح همکاری های اقتصادی دو کشور شتاب بیشتری بگیرد.

302/300

کد خبر: 729383

وب گردی

وب گردی