عزت علمی ایران از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است/ امام خمینی(ره) از نوادر تاریخ اسلامند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به همراه برخی از اعضای هیأت رئیسه این دانشگاه، با حضور در حرم مطهر، با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مرقد مطهر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران گفت: هر سال به یاد حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حضور همکاران و همه دانشگاهیان، برای عرض ارادت و احترام به محضر مقدس آستان حضرت امام راحل شرف‌یاب می‎شویم. امروز این توفیق را داشتیم تا به همراه همکاران در مراسم تجدید میثاق شرکت کنیم.

او ادامه داد: بحمدالله انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته است؛ مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی غیر از استقلال سیاسی عزت علمی ایران است. ایران قبل از پیروزی انقلاب دارای رتبه علمی در جهان نبود در حالی‎که امروز به لطف و برکت انقلاب اسلامی کشورمان توانسته است مقام پانزدهم جهان را از نظر علمی کسب کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ایران قبل از انقلاب اسلامی از لحاظ علمی در سطح بین‌المللی مطرح نبود، اما مکتب فکری امام راحل باعث به وجود آمدن دستاوردهای بزرگ علمی کشورمان شده است. ما به روح پر فتوح امام خمینی(ره) و یار دیرین ایشان آیت‎الله هاشمی رفسنجانی سلام و درود می‎فرستیم.

میرزاده گفت: آیت‎الله هاشمی(ره) بنیان‌گذار بزرگترین دانشگاه حضوری جهان بودند که تأثیر تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را در توسعه علمی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی مشاهده می‎کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی ایران باعث ارتقای رتبه علمی کشورمان در جهان شده است. بنابراین ما دستاوردهای انقلاب اسلامی را شکر می‎کنیم و در مقابل این شکر هم باید صبر و تحمل داشته باشیم؛ اگر نارسایی‎هایی هم وجود دارد باید در مکتب امام راحل و محضر رهبر معظم انقلاب، بتوانیم با کوشش و تلاش برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی قدم برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: حضرت امام خمینی(ره) یکی از نوادر تاریخ اسلام هستند که بزرگترین خدمت را در تجدید حیات اسلام در عصر حاضر انجام دادند.

204/200

کد خبر: 729419

وب گردی

وب گردی