وزیرعلوم: هیچ خط قرمزی برای فعالیت انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم تجلیل از نفرات برتر آزمون سراسری سال 95 و نفرات برتر بیست‌و‌یکمین المپیاد دانشجویی کشور تاکید کرد، فعالیت تشکل ها و دانشجویان برای انتخابات ریاست جمهوری هیچ خط قرمزی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران درباره شیوه پاسخ دادن وزارت علوم برای مقابله به مثل با آمریکا گفت: همان تصمیمی را که ورزشکاران گرفتند ما نیز خواهیم گرفت.

او درباره کمیته تخلفات علمی در دانشگاه‌ها گفت: آیین‌نامه‌ای درباره تشکیل این کمیته به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. این کمیته تخلفات احتمالی هیات‌های علمی و همچنین تخلفات دانشجویی را بررسی می‌کند و ثبت پایان‌نامه‌ها اکنون جدی شده است.

فرهادی گفت: این کمیته تخلفات را در دو ماه گذشته بررسی کرده است، درصدی اشکال مشاهده شده است که حتما با آن‌ها برخورد می‌شود. این تخلفات دانشگاه به دانشگاه مشخص است و از تذکر تا تعلیق در میان برخورد با تخلفات وجود دارد.خوشبختانه لایحه مقابله با تخلفات در کمیسیون آموزش مجلس تکمیل شده است که به زودی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

وزیر علوم افزود: نیروی انتظامی نیز بخشی از برخورد با تخلفات علمی را برعهده دارد که در بیرون محیط دانشگاهی موضوع فروش پایان‌نامه‌ها شامل آن می‌شود.

او با اشاره به فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: ‌هیچ خط قرمزی وجود ندارد و هر کس که می‌خواهد در دانشگاه‌ها حاضر شود در کمیته سه نفره بررسی می‌شود و نتیجه به تشکل‌ها اعلام می‌شود. برگزاری سخنرانی‌ها، مناظره‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی هیچ منعی ندارد.

204/201

کد خبر: 729423

وب گردی

وب گردی