نگاهی به  فیلم  "نگار"/فیلمی با تمام تعقیب و گریزها

"نگار " داستان فرامرز ولیان با بازی علیرضا شجاع نوری پدر مقروض و ورشکسته نگاربا بازی نگار جواهریان است که ظاهرا خودکشی کرده است. او قبل از مرگش خانه خودش را فروخته است. نگار و مادر مجبور هستند خانه‌شان را تخلیه کنند. مدارکی به دست نگار می رسد که او را در مقابل وحید بهتاش ( مانی حقیقی) قرار می دهد و با ماجرای یک چک منسوخ که با خواب دیدن پدر توسط نگار در دست او قرار می گیرد داستان تعقیب گریز نگار برای ماجرا آغاز می شود .

فیلمنامه "نگار" اگرچه دارای افت و خیزهای فراوانی است اما نمی تواند تماشاگر را راضی کند. فیلمنامه حالت تخیلی دارد و نگار در اکثر مواقع با خیال پدر نقاط مجهول ماجرای قتل پدر را کشف می کند و در واقع خود را جای پدر می بیند . موضوع این فیلم نو و جدید نیست بلکه با دیدن " نگار " تماشاگر به یاد فیلم های دیگری می افتد و شاید بتوان گفت فیلمنامه فیلم جدید رامبد جوان آن گیرایی را با تمام تعقیب و گریزهایش ندارد .

بازیگران فیلم نگار جواهریان که درواقع تمرکز اصلی فیلم بر اوست نتوانسته نقش خودش را به خوبی ایفا کند از طرف دیگر محمدرضا فروتن ( پیمان) عاشق و دلباخته نگار است از او هم بازی خوبی که انتظار می رفت داشته باشد خبری نیست و تنها می توان گفت فردی که در میان بازیگران توانسته کمی نقش خود را از به خوبی ایفا کند مانی حقیقی است . آتیلا پسیانی هم که نقش چندانی در فیلم ندارد و بازی او هم همانند بقیه کلیشه ایی و در حاشیه است .

اما در مورد کارگردانی فیلم رامبد جوان ننتوانسته با ساختاری مناسب به فیلمنامه سرو شکل دهد تا تماشاگر پسند و خوش ساخت باشد کسی که فیلم کمدی ورود آقایان ممنوع را ساخته و اگرچه شاید فیلم خوبی نبود ولی به دلیل کمدی بودنش تماشاگر را به سینما می کشاند در این فیلم نیز نتوانسته نقش خود را خوب انجام دهد و فیلم را به بیراهه برده است .

به جرات می توان گفت که "نگار" رامبد جوان که به گفته خودش فیلمی برای همسرش " نگار جواهریان " است از ساختار و مفهوم خوبی برخوردار نیست و علیرغم تلاش کارگردان ، فیلمنامه نویس و بازیگران و تمام دست اندرکاران و هر چقدر بازیگران و کارگردان و فیلمنامه نویس و برای جذب تماشاگر و انتقال معنای فیلم به تماشاگر که بتواند پایان فیلم را حدس بزند غیرممکن است و وقتی آن پایان را می بیند که نگار اسلحه به دست یکه تاز و تنها همه را می کشد بیشتر دلسرد می شود تا ازشخصیت قوی و محکم "نگار"لذت ببرد .

*منتقد

500500

کد خبر: 729427

وب گردی

وب گردی