شناساندن بیشتر تمدن ایرانی در جهان با استفاده از رویکرد اجتماعی-فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت:دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه معماری اسلامی و شناساندن آن با توجه به وضعیت تحصیلات تکمیلی و وجود هیات علمی های متخصص در این رشته عملکرد موفقی داشته و با استفاده از ظرفیت ها و زیر ساخت های موجود می تواند دامنه این همایش ها را گسترده تر کند.

دکتر علیرضا امیر تیموری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در سطح بین المللی در حوزه اجتماعی و فرهنگی گفت: با توجه به موقعیت جدید دانشگاه آزاد اسلامی و رویکرد جدیدی که به مقوله فرهنگی- اجتماعی در 3 سال اخیر دارد، در مراکزی که در خارج از کشور وجود دارد می تواند در شناساندن تمدن ایرانی و اسلامی کمک بسیاری کند.

وی ادامه داد: در این زمینه انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر میرزاده به عنوان ریاست هیات امنای انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا را می توان به فال نیک گرفت و طبیعتا دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه می تواند توفیقات بیشتری به دست آورد تا بتواند فرهنگ ایرانی اسلامی را به بهترین شکل در دنیا معرفی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه شناساندن و ترویج معماری سنتی در جهان گفت: معمولا همایش ها در سطح دنیا با نیت های مختلفی برگزار می شود و یکی از اهداف همایش ها آشنایی کشورهای خارجی با اهداف کشوری است که این همایش را برگزار می کند.

وی اضافه کرد: هدف دوم در برگزاری همایش ها ارائه بار علمی همایش است .دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه معماری اسلامی و شناساندن آن با توجه به وضعیت تحصیلات تکمیلی و وجود هیات علمی های متخصص در این رشته،با استفاده از ظرفیت ها و زیر ساخت های موجود می تواند دامنه این همایش ها را گسترده تر کند.

دکتر امیر تیموری تاکید کرد:دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهد و در داخل و خارج از کشور این همایش ها را در سطح بین المللی برگزار کند و اخیرا دانشگاه آزاد اسلامی با شبکه ای از برگزار کنندگان همایش های بین المللی در نقاط مختلف جهان ارتباط برقرار کرده است و در حال برگزاری سلسله همایش هایی در سطح جهانی است و به طور کلی دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا می تواند فرهنگ و معماری اسلامی را به دنیا معرفی کند.

700/701

کد خبر: 729458

وب گردی

وب گردی