شیائومی می 5C با تراشه اختصاصی این ماه رونمایی می‌شود

کمپانی شیائومی گوشی هوشمندی به نام می 5C‌، مجهز به تراشه اختصاصی ساخت شیائومی را ماه فوریه معرفی می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، شیائومی می 5C، یکی از گوشی‌های هوشمند کمپانی چینی شیائومی است که انتظار می‌رفت مدت‌ها قبل رونمایی شود، اما بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد. اخبار زیادی در مورد شیائومی می 5C منتشر شد، حتی در سایت‌هایی مانند JD.com نیز قرار گرفت با این حال رونمایی از آن با تأخیر مواجه شد.

شاید علت این بوده که شیائومی منتظر زمان مناسب برای رونمایی از می 5C است؛ زیرا این گوشی هوشمند اهمیت زیادی برای کمپانی چینی دارد و اولین محصول کمپانی چینی به شمار می‌رود که با تراشه اختصاصی پاینکن، ساخت شیائومی، رونمایی می‌شود. ظاهرا انتظارات به سر رسیده است و شاهد رونمایی از گوشی هوشمند شیائومی می 5C خواهیم بود.

طبق گفته‌های تحلیلگری به نام کوین وانگ، شیائومی می 5C مجهز به تراشه‌‌ی پاینکن است که از پردازنده ۸ هسته‌ای در آن استفاده شده است. پردازنده روی این تراشه از هسته‌های Cortex-A53 استفاده می‌کند که به‌صورت ۴ در ۴ کنار هم قرار دارند و از نظر عملکرد نیز شیائومی می 5C را در میان گوشی‌های هوشمند میان‌رده قرار می‌دهد. وانگ به این موضوع نیز اشاره کرده است که می 5C احتمالا در ماه فوریه رونمایی می‌شود.

بر اساس گزارش افشاگر دیگری، ظاهرا شیائومی در حال ساخت تراشه‌ی دیگری است که در آن از هسته‌های Cortex-A73 استفاده می‌شود و آن نیز دارای آرایش ۴ در ۴ است و در آینده روی گوشی‌ جدید شیائومی قرار می‌‌گیرد.

با در نظر گرفتن اطلاعاتی که تاکنون از شیائومی می 5C منتشر شده است، انتظار داریم این گوشی هوشمند از نمایشگر ۵.۵ اینچی با صفحه ۲.۵ بعدی بهره ببرد و مجهز به ۳ گیگابایت حافظه رم، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی باشد.

این دستگاه که در حال حاضر با نام مری شناخته می‌شود، مبتنی بر اندروید مارشمالو است و از رابط کاربری MIUI 8 استفاده می‌کند.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 729481

وب گردی

وب گردی