امدادرسانی دراستان های  گیلان،خوزستان،خراسان جنوبی و هرمزگان ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات به تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک طی 102 ساعت گذشته خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز به تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت:١٢شهرستان این استان شامل دلگان،سراوان،زابلی،سیب و سوران،خاش،ایرانشهر،زابل،زاهدان،سرباز،کنارک،نیکشهر و زهک تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

وی ادامه داد: ماموران سازمان امداد و نجات به ١٧٠شهر و روستا و ٤١٣٢نفر خدمات امدادرسانی کردند همچنین ٢٥٥٩نفر اسکان ضروری داده شدند.امدادگران در ١٢٤تیم(٦٣٠ نفر) سایر خدمات امدادی مانند ٥٤٥دستگاه چادر،١٧٠٠تخته پتو،٧٠٠تخته موکت،٢٢٠٠کیلوگرم نایلون، ٦٠٠شعله والور و فانوس، ٥١٠٠قوطی کنسروجات و ٨٦٠کیلوگرم برنج میان افراد توزیع کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: امدادرسانی در این استان همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه به تشریح عملیات برف و کولاک در سطح کشور طی 150 ساعت گذشته پرداخت و گفت: ٢٩ استان کشور به جز٢استان سیستان و بلوچستان وهمدان تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

سلیمی ادامه داد: امدادگران ٢٥٣شهر،روستا و محور برف گیر مستقر شده و به ٣٩٦٠٠نفر از هموطنان امدادرسانی کردند همچنین ١٢٣٢٨ نفر اسکان ضروری شدند و 41 نفر نیز نیز به مراکز درمانی منتقل شدند که 11 نفر آن ها خانم باردار بودند.

وی افزود: در جریان این عملیات ها ٤١نفر از هموطنان نیز خدمات سرپایی دریافت کردند و 2 نفر نیز در اثر سقوط بهمن در مهاباد و آبعلی نجات داده شدند و 3 نفر در سقوط بهمن در مبارک آباد – آبعلی متاسفانه جان باختند.

رئیس سازمان امداد و نجات تاکید کرد: رهاسازی٣٧٨٩خودرو از برف توسط امدادگران نیز صورت گرفت.ماموران سازمان امداد ونجات نیز در ٥١٠تیم(١٨٥٩ نفر) سایر خدمات امدادی مانند ٨٨٣٥تخته پتو، ٨٣٠کیلوگرم نایلون، ٦٧٠٠بسته غذایی،٣٧٦کیلوگرم خرما،١١٣٨٠قوطی کنسروجات، ٥٨٢٤قرص نان،٣١٩٩بطری آب معدنی،٢١٢٤بسته بیسکوییت، ٦٤٦کیلوگرم برنج توزیع کردند.

وی افزود: ٨٢٠٠کیلوگرم اقلام زیستی و غذایی طی٢١سورتی عملیات پروازی به مناطق آسیب دیده در خوزستان،گیلان و تهران توسط انتقال هوایی صورت گرفت همچنین امدادرسانی در٤استان گیلان،خوزستان،خراسان جنوبی،هرمزگان و عملیات جستجوی مفقودین در تهران ادامه دارد.

701/700

کد خبر: 729534

وب گردی

وب گردی