العبادی با وزیران امنیت ملی روابط با آمریکا را در پی فرمان ترامپ بررسی کرد

نخست وزیر عراق در نشستی با وزیران امنیت ملی روابط کشورش با آمریکا در سایه تصمیمات اخیر دونالد ترامپ و روند عملیات نینوا را بررسی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در این جلسه به بررسی روابط کشورش با آمریکا در سایه تصمیمات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و تاثیر آن بر روابط سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی روشن شده بر اساس توافقنامه استراتژیک امضا شده بین دو کشور پرداخت.

در بیانیه دفتر العبادی آمده است، العبادی به وزیران دستور اتخاذ تدابیر تضمین کننده برای حمایت از منافع کشور را داد.

سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق پیشتر از رای دادگاه استیناف آمریکا علیه ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا که عراق نیز جزو آن است، استقبال کرده و آن را اقدامی صحیح خوانده بود.

نخست وزیر عراق همچنین در این جلسه تاکید کرد، پیروزی بسیار نزدیک شده و کل استان نینوا و خاک عراق آزاد خواهند شد.

وی تاکید کرد، داعش هیچ جایی در عراق ندارد.

العبادی همچنین از فداکاری‌های نیروهای امنیتی عراق در جنگ علیه تروریسم تقدیر کرد و گفت: کل جهان شاهد است که نیروهای پاک عراق به طور انسانی و به رغم شیوه‌های تروریستی داعش در این جنگ مبارزه می‌کنند.

این اظهارات العبادی در جلسه‌ای با حضور عرفان الحیالی، وزیر دفاع و قاسم الاعرجی، وزیر کشور مطرح شد که اخیرا از پارلمان رای اعتماد گرفته‌اند.

در این جلسه همچنین آمادگی نیروهای مسلح برای آزادسازی مناطق باقی مانده استان نینوا، طرح‌های امنیتی، عملیات تامین امنیت مناطق آزاد شده و برقراری ثبات بررسی شد.

303/300

کد خبر: 729539

وب گردی

وب گردی