جست‌وجوها برای یافتن ٢ کوهنورد قزوینی ادامه دارد

دو روز از سقوط بهمن درمنطقه لواسانات می‌گذرد اما هنوز هیچ اثری از دو کوهنورد مفقودشده دراین حادثه به دست نیامده است. با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته ازسوی تیم‌های امدادونجات و جست‌وجو درمنطقه، سرنوشت جلیل عباس‌زاده و کمال اهرام‌بافیان دو کوهنورد جوان قزوینی نامشخص است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شهروند غروب جمعه یک تیم کوهنوردی چهارنفره از قزوین برای صعود به ارتفاعات دشت هویج لواسان رفتند که گرفتار بهمن شدند. مرتضی صفرزاده و فرهاد پورمحمدی دونفر از این تیم چهارنفره خودشان را نجات دادند، اما کمال و جلیل که چند متری جلوتر بودند، زیر آوار بهمن دفن شدند. مرتضی و فرهاد که از نزدیک شاهد ناپدیدشدن دو تن از دوستانش زیر خروارهای برف بودند، موضوع را به نیروهای امدادی اطلاع دادند. غلامحسن نکونام، رئیس هیأت کوهنوردی قزوین درباره جزییات حادثه سقوط بهمن، پیش از این به «شهروند» گفته بود: «این ٤نفر کوهنوردان باسابقه‌ای بودند و بیش از ١٠‌سال به ارتفاعات مختلف صعود می‌کردند.»
سه تیم امدادونجات از هلال‌احمر همراه با یک تیم تجسس با همکاری فدراسیون کوهنوردی و سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه عازم شدند و از ساعت ٦ و ٣٠ دقیقه غروب جمعه عملیات جست‌وجو را آغاز کردند، اما شرایط نامناسب جوی و سرمای هوا، حجم بالای بهمن و ارتفاع بیش از ٣‌هزارمتری منطقه باعث کندی عملیات شد تا این‌که با روشن‌ترشدن هوا حوالی ساعت ٦ صبح شنبه یک فروند بالگرد هوانیروز هم به منطقه اعزام شد. علاوه براین، جمعه‌شب یک تیم ١٠نفره امدادگران کوهستان از تهران و شمیرانات به منطقه رفتند تا شاید ردی از این دو کوهنورد مفقود شده پیدا کنند، اما همه تلاش‌ها برای یافتن این دوکوهنورد بی‌نتیجه بوده است.
با این حال مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر از ادامه عملیات جست‌وجو برای یافتن این دوکوهنورد قزوینی خبر می‌دهد: «در استان تهران جست‌وجو برای یافتن دو کوهنورد درمنطقه دشت هویج لواسان ادامه دارد.» سلیمی اضافه کرد: «درپی وقوع بهمن آبعلی احتمال وجود یک مفقودی دیگر وجود دارد که عملیات جست‌وجو برای یافتن این مفقود احتمالی هم درمنطقه آبعلی و روستای مبارک‌آباد ادامه دارد.»
رئیس سازمان امدادونجات همچنین با اشاره به وقوع چند بهمن درنقاط مختلف کشور در نتیجه فعالیت سامانه بارشی درهفته گذشته گفت: «به دنبال تغییر شرایط جوی و بارش شدید برف درمناطق کوهستانی و ارتفاعات از روز دوازدهم بهمن‌ماه تا صبح یکشنبه سه‌نفر در بهمن آبعلی (مبارک‌آباد) جانشان را از دست دادند و سه‌نفر هم درهمان منطقه آبعلی و مهاباد کردستان توسط نیروهای امدادی از زیر بهمن زنده بیرون آورده شدند.» او اضافه کرد: «دراین مدت ١٨١٦ امدادگر درقالب ٥٠٠ تیم عملیاتی امداد در برف و کولاک را درتمامی استان‌های کشور به جز دو استان سیستان‌وبلوچستان و همدان انجام داده و به ٣٨‌هزارو٨٠٠ هموطن خدمات امدادی ارایه کردند.»

700700

کد خبر: 729569

وب گردی

وب گردی