افزایش محیط‌بان تنها راهکار مقابله با شکار غیرقانونی نیست

نماینده مردم لنگرود در مجلس مشارکت مردم در حمایت و حفاظت از حیات وحش را تاثیرگذار دانست و بر لزوم برخورد جدی و قاطع با شکارچیان غیرمجاز تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت،مهرداد بائوج لاهوتی، مقابله با شکار غیرقانونی را مستلزم فرهنگ‌سازی، برخورد جدی و قاطع با شکارچیان، تشدید مجازات شکارچیان غیرمجاز و همچنین مشارکت جوامع محلی برای شناسایی شکارچیان غیرمجاز دانست و گفت: نقش و مشارکت جوامع محلی برای حفاظت از حیات وحش بسیار تاثیرگذار است از این رو رفع کمبود محیط بان تنها راهکار مقابله با شکار غیرقانونی و شکارچیان غیرمجاز نیست.

سازمان حفاظت محیط زیست به تنهایی از عهده مقابله با شکارچیان غیرمجاز برنمی‌آید

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به تنهایی از عهده مقابله با شکارچیان غیرمجاز بر نمی آید، گفت: بخشی از مسئولیت حفاظت از حیات وحش را باید به مردم واگذار کرد و باید جوامع محلی را در حفاظت از حیات وحش و مقابله با شکار غیرقانونی مشارکت داد.

جوامع محلی می توانند نقش محیط بان را در حفظ از حیات وحش ایفا کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه جوامع محلی می توانند نقش محیط بان را در حفظ از حیات وحش ایفا کنند، تصریح کرد: تا زمانی که از ظرفیت و پتانسیل مردم و جوامع محلی برای حفاظت از وحیات وحش کشور استفاده نشود همچنان باید شاهد شکارغیرقانونی و افزایش تخلفات در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی کشور باشیم.


مقوله فرهنگ سازی در حفاظت از حیات وحش عنصری بسیار مهم است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقوله فرهنگ سازی در حفاظت از حیات وحش عنصری بسیار مهم است، افزود: زمانی که مردم به این درک برسند که کشتار حیات وحش و تخریب منابع طبیعی به مثابه تضییع حقوق و منافع آنها است حفاظت از حیات وحش را در اولویت قرار داده و با حساسیت و جدیت وارد این عرصه می شوند.

700/703

کد خبر: 729576

وب گردی

وب گردی