«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا امروز دوشنبه در دیدار از مرکز فرماندهی نظامی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام)، با فرماندهانی که نقش اصلی را در اجرای راهبرد جدیدش در جنگ با داعش دارند؛ ملاقات می کند.

به گزارش ایسکانیوز از خبرگزاری فرانسه، ترامپ پس از استراحت سه روزه در فلوریدای جنوبی در مسیر بازگشت به واشنگتن، در مقر سنتکام در «تامپا/ Tampa» ایالت فلوریدای جنوبی توقف کوتاهی خواهد داشت.
سنتکام شامل مناطق خاورمیانه و آسیای مرکزی است و این مرکز نظامی نقش کلیدی را در عملیات موسوم به «عزم باطنی/ Operation Inherent Resolve» تحت امر آمریکا برای تضعیف و شکست دادن داعش ایفا می کند.
گروه تروریستی و تکفیری داعش علاوه بر اشغال برخی مناطق و اعلام خلافت اسلامی، مسئولیت بسیاری از حملات تروریستی در آفریقا، اروپا، آمریکا و آسیای جنوب شرقی و سراسر خاورمیانه را برعهده داشته است.
ترامپ، در اواخر ماه ژانویه به ژنرال های آمریکایی دستورداد راهبرد این کشور را در مقابله با تروریست ها در عراق و سوریه در مدت 30 روز بازنگری کنند.
مقابله با تروریسم یکی از وعده های اصلی کارزار انتخاباتی ترامپ بوده و از همکاری احتمالی برای جنگ با داعش به عنوان ادله ای برای توجیه رویکردش در قبال روسیه استفاده کرده است.
ترامپ همچنین به بهانه جلوگیری از ورود تروریست ها به آمریکا، ممنوعیت ورود اتباع هفته کشور اسلامی را صادر کرد که به درگیری های بی سابقه در دادگاه ها منجر شد.
ترامپ روز یکشنبه تلاش کرد یک قاضی فدرال را که از اجرای فرمان اجرایی اش درباره ممنوعیت ورود اتباع خارجی سرپیچی کرده بود، در حملات آتی تروریستی در آمریکا مقصر بداند.
رئیس جمهوری آمریکا خواستار «شناسایی ائتلاف شرکای جدید کشورش» است که می تواند به روسیه اشاره داشته باشد.
داعش به دنبال پیشروی های چند وقت گذشته، اکنون مجبور به عقب نشینی شده و تلاش می کند سلطه بر موصل را حفظ کند و این در حالیست که شهر رقه سوریه با تهدید مواجه است.
به گزارش ایرنا، «مایک پنس» معاون ترامپ دیروز (یکشنبه) احتمال کاهش تحریم روسیه در ماه های آتی را به ازای همکاری مسکو در زمینه های «تامین کننده منافع مشترک دو کشور» ازجمله مبارزه با داعش مطرح کرد.
وی گفت: رئیس جمهوری (ترامپ) به وضوح گفته است که اولویت وی ریشه کن کردن داعش است.

303/300

کد خبر: 729614

وب گردی

وب گردی