برگزیدگان جامعه پرستاری منطقه13 معرفی و تجلیل شدند 

 به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س)، همایش بزرگداشت روز پرستار ، با حضور دکتر ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معدنی پور شهردار منطقه 13 و جمعی از مسئولان و پرستاران بیمارستان های شهید لواسانی، فجر و بوعلی توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی  در مجتمع کوثر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز نرگس معدنی پور ،شهردار منطقه 13 در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اتشنشان و تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار خطاب به پرستاران گفت : هنوز دیر زمانی از حادثه تلخ پلاسکو و شهادت جمعی از همکاران اتشنشمان نگذشته است ، از این رو بیراهه نگفته ایم اگر بگوییم پرستاران نیز آتشنشانان خاموش هستند. چرا که شما نیز سوز دل و نهیب درد را مهار می کنید ، شما پرستاران نیز بارها زیر آوار نگاه ها ، طعنه ها ، نامهربانی ها مانده اید ، ولی باز هم به امداد رسانی و فداکاری خود ادامه دادید . در برابر این بزرگواری جز ابراز خضوع و اقامه احترام چه می توان کرد؟!.

وی در بخشی دیگر از صحبت هایش به مقام والای بانوی عظیم الشان حضرت زینب (س) که همچون نگینی در میان هفت گوهر تابناک می درخشد اشاره کرد و اظهار داشت : این بانوی والا مقام منصه ظهور مقام پرستاری در حد اعلای آن بود ، پرستاری از ائمه معصومین و کودکان حادثه کربلا .

معدنی پور ، حضرت زینب (س) را نماد و مظهر ، وقار ، امید ، مهربانی و بردباری ، ایثار ، عفت و استقامت عنوان و تصریح کرد : مجموعه این صفات بود که حضرت زینب را نه تنها پرستار جسم و جان بلکه حافظ تفکر و نهضت عاشورایی حسین(ع) که مبنایش اصلاح امت جدش بود ، مقدر کرد .

وی با بیان اینکه پرستاری فقط آموختنی و اکتسابی نیست بلکه جوهر درونی می خواهد و ذاتی است ادامه داد : توجه به مجموعه نیاز های بیماران ، توان همدردی ، درک همراهی ، رعایت پروتکل های پزشکی و استاندارد های فنی ، عمل به توصیه های طبیب ، راز داری ، توان مدیریت بحران و مواجهه با صحنه های دلخراش و ظرافت در رفتار از مجموعه خصایص یک پرستار است.

شهردار منطقه اظهار داشت پرستاری پرستش و عبادت پروردگار است که در خدمت و نگهداری از بندگان ، آن هم بندگان گرفتار و مبتلا متجلی می شود.

دکتر ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از حضرت زینب (س) به عنوان پرستار بزرگ بعد از حادثه عاشورا نام برد که از ائمه معصومین و فرزندان انها پرستاری کردند و تصریح کرد : نامگذاری ولادت با سعادت حضرت زینب(س) به نام روز پرستار ، مایه مباهات و افتخار پرستاران است .

وی به نقش تاثیر گذار و بی بدیل جامعه پرستاری در مدیریت نظام سلامت کشور و عرصه های مختلف اشاره و تاکید کرد: ارتقا منزلت جامعه پرستاری یکی از رسالت هایی است که بر عهده ماست که می بایست با فرهنگسازی ومعرفی شغل پرستاری انجام شود .

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حدود 200 هزار پرستار در مجموع 900 بیمارستان کشور به مردم عزیز خدمت کرده و نقش خود را به خوبی ایفا می کنند اظهار داشت : مطمئنا همگان قدردان زحمات شما هستند با لبخند رضایتی که با انجام اقدامات درمانی بر لبانشان می نشیند.

ایازی با اشاره به اقدامات اجتماعی حوزه وزارت بهداشت از تولید یه مجموعه تلوزیونی با موضوع پرستاران خبر داد که پخش آن از 23 بهمن ماه سال جاری اغاز می شود و در قالب آن تمامی مصائب و مشکلات جامعه پرستاری به تصویر کشیده شده است.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت دو مسئله مشارکت مردمی و تعامل و همکاری بین بخش را در موضوع سلامت را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و برگزاری این مراسم را نمود مشارکت بین بخشی اعلام کرد و از شهردار منطقه 13 به جهت برپایی مراسم تقدیر و تشکر کرد .

در پایان مراسم ، شهردار منطقه 13 و دکتر ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اهدای لوح تقدیر از برگزیدگان جامعه پرستاری تجلیل به عمل آوردند.

700700

کد خبر: 729616

وب گردی

وب گردی