ترامپ تشدید بازرسی‌های مرزی را خواستار شد

در پی لغو حکم ممنوعیت ورود مسلمانان هفت کشور جهان به آمریکا توسط دادگاه این کشور، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از طریق توئیتر به انتقاد از سیستم قضائی کشورش پرداخت و خواهان بازرسی‌های دقیق‌تر مرزی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از قاضی فدرالی که این دستور را به صورت موقت به حالت تعلیق درآورده انتقاد کرد و وی را مقصر حملات احتمالی تروریستی در کشورش دانست.

ترامپ که در حال حاضر برای تعطیلات در فلوریدا به سر می‌برد در توئیت خود نوشته است: نمی‌توانم باور کنم که یک قاضی بتواند کشور ما را در چنین وضعیت خطرناکی قرار دهد. اگر اتفاقی بیفتد باید او وسیستم دادگاه را مقصر دانست . مردم سرازیر می‌شوند. چه بد!

وی همچنین گفت: من از وزارت امنیت داخلی خواسته‌ام تا افراد ورودی به کشور را با دقت بسیار مورد بررسی قرار دهند این دادگاه‌ها کار را بسیار دشوار ساختند.

حکم جیمز روبارت، دادگاه فدرال آمریکا دولت جدید این کشور را وارد دوره‌ای از بحران کرده است که طی آن حوزه اختیارات رئیس‌جمهور که از قضاوت در قوه قضائیه مصون نیست با چالش روبرو شده است. با این حال دولت ترامپ با درخواست تجدیدنظر به این حکم واکنش نشان داد؛ تجدیدنظری که درخواست آن از سوی قاضی سانفرانسیسکو تایید نشد.

دادستان موقت دولت می‌گوید، بخش اعظمی از اختیارات ریاست جمهوری از کنترل قوه قضائیه مصون است و کار دادستان و دادگاه‌ها سیاست گذاری یا زیرسوال بردن هوشمندی هیچ یک از سیاست‌های دو قوه دیگر نیست.

با این حال ترامپ که با استفاده از توئیتر خود نسبت به این تصمیم به سرعت واکنش نشان داد در بخش دیگری از اظهارات آورده است: رویکرد این به اصطلاح قاضی که به طور قطع نهادهای اجرا قانون را از کشور ما دور می‌کند احمقانه است و تغییر خواهد کرد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 729623

وب گردی

وب گردی