افتتاح مرکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در تبریز

نخستین مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در تبریز افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، تولید، فناوری و تجاری‌سازی سلول‌های بنیادی و فرآورده‌های سلولی و تولید بافت و تجهیزات‌مرتبط برای کمک به بیماران و درمان‌بیماری‌های متعدد از طریق‌سلول‌های بنیادی و فرآورده‌های سلولی از اهداف راه اندازی این مرکز است.

قسمت اصلی این مرکز که قرار است در آینده در قالب پژوهشگاه سلول‌های بنیادی و بازساختی خدمات‌رسانی کند شامل اتاق تمیز و آزمایشگاه مولکولی است که در بیمارستان شهید مدنی تبریز ساخته شده است.

برای ایجاد اتاق تمیز و آزمایشگاه مولکولی این مرکز 50 میلیارد ریال هزینه شده است و بر اساس همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مقرر شده است در برنامه‌ای پنج ساله، 500 میلیارد ریال برای توسعه این مرکز هزینه شود که 100 میلیارد ریال آن را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تقبل می‌کند.

ایجاد سه مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، تهران و تبریز برنامه‌ریزی شده است که اولین مرکز در کشور امروز در تبریز راه اندازی شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در حاشیه بهره برداری از نخستین فاز نخستین مرکز جامع سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی کشور با بیان اینکه راه اندازی این مرکز دانشگاه را به سمت کارآفرینی و تولید محصولات جدید سوق می‌دهد، افزود:تکنولوژی های جدید در حوزه بهداشت تاثیر فوق العاده ای در ارتقای سلامت جامعه دارد.

همچنین بخش ccu vip بیمارستان شهید مدنی تبریز افتتاح شد.

این بخش شامل 25 تخت، 4 اتاق vip و مانیتورینگ کامل است که با هزینه کرد 10 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

801

کد خبر: 729624

وب گردی

وب گردی