سهم  قابل توجه دانشگاه در کاهش  آسیب های اجتماعی  و افزایش فرهنگ در جامعه

معاون فرهنگی و دانشجویی داشگاه آزاد اسلامی واحد میمه گفت: بیش از 600 نفر از دانشجویان در کارگاه های آموزشی شناسایی مواد مخدر شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین باقر حیدری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه،در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز،در زمینه برنامه هایی که در واحد میمه به مناسبت دهه فجر برگزار می شود گفت:در بخش میمه برنامه های متنوعی مانند همایش پیاده روی خانوادگی ، جشنواره غذاهای سنتی برگزار می شود همچنین نمایشگاه عکس های پیش از انقلاب،دوره انقلاب و تظاهرات تحت عنوان عکس ماندگار در تمام نقاط شهرستان میمه برگزار می شود ودانشجویان و علاقمندان می توانند عکس هایشان را بفرستند و به بهترین و باکیفیت ترین آن به قید قرعه جوایزی اهدا می شود و در کنار این برنامه ها مسابقات ورزشی هم در سطح گسترده ای برگزار می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی داشگاه آزاد اسلامی واحد میمه،در مورد برنامه هایی که در حوزه اجتماعی برگزار می شود گفت:برای برنامه های مانند کاهش آسیب های اجتماعی، اعتیاد،مضرات شبکه های اجتماعی و... از آقای دکتر حسینی که متخصص و کارشناس حوزه مواد مخدر است دعوت شده است و در همین زمینه 5 اسفند ماه سال جاری همایشی با عنوان آسیب های مواد مخدر برگزارخواهد شد البته این همایش قراربود در دهه فجر برگزار شود اما به دلیل تداخل زمانی با ثبت نام دانشجویان و شروع نیم سال دوم جدید به تعویق افتاد و در دهه فجر نمایشگاهی با کلیات آشنایی با مواد مخدر به صورت تصویری برای دانشجویان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری در مورد استقبال از همایش مواد مخدرگفت: پیش بینی می شود بیش از 600 نفر از دانشجویان در این برنامه شرکت کنند.

وی درباره این که آیا می توان از این طریق شاهد کاهش آسیب ها بود و یا سهم دانشگاه در کاهش این آسیب ها و افزایش فرهنگ در جامعه چگونه است گفت:ما معمولا در طول هر ترم یک یا دو بار از دکتر حسینی دعوت می کنیم و برای دانشجویان صحبت می کند که تاثیر مثبتی بر دانشجویان از طریق کارگاه های آموزشی داشته و در شناساندن مواد مخدر و تخریب مواد بر مصرف کنندگان برای دانشجویان موثربوده است .

حیدری ادامه می دهد :دانشجویان و افرادی که در این برنامه ها و نشست ها شرکت می کنند مسائل را خوب تشخیص می دهند و وقتی می بینند مباحث آگاهی سازی توسط کارشناسی که متخصص است و تسلط به این کار دارد بیان می شود می پذیرند و می بنیم که آگاهی سازی ها مثمر ثمر بوده و نتایج خوبی حاصل شده است.

وی درباره استقبال از گارگاه های آموزشی گفت: برای اولیت بار اولین کارگاه را در آبان ماه سال 94 برگزار شد که با استقبال خوبی روبرو شد و ما با علاقه بیشتری ادامه دادیم و تا به حال هم اقبال خوبی داشته است به طوری که به محض اطلاع رسانی و نصب بنر همه دانشجویان شرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین باقر حیدری درمورد ارزیابی پتانسیل دانشگاه آزاد در حوزه گردشگری گفت: پتانسیل دانشگاه آزاد در این حوزه بسیار بالااست .حداقل در 6 الی 7 ماه اخیر که به صورت ابلاغیه برای ما آمده و تاکید بر اجرای آن دارند خود دانشجویان بیشتر به دنبال برگزاری آن هستند و در حال حاضر کانون گردشگری دانشگاه شهرستان میمه را تشکیل دادیم و دانشجویان بسیار خوب استقبال می کنند و بیشتر آنها آمادگی خود را برای اعزام به اردوهای درون استانی برای شناساندن آثار و مناطق باستانی را اعلام کرده اند و این برنامه توسط مدیران ارشد به طور جدی پیگیری می شود و نشان دهنده این است که در گذشته ما در این بخش ضعف های جدی داشتیم و در حال حاضر در صدد جبران آن هستیم.

وی درباره اقدامات دانشگاه آزاد در زمینه گردشگری گفت:تشکیل کانون گردشگری در بخش خواهران و برادران و برگزاری کانون محیط زیست در قالب کانون محیط زیست که وظیفه اش شناساندن مناطق بسیار بکر در بخش میمه است از جمله این اقدامات است.

حیدری تاکید کرد: 4 منطقه در شهرستان میمه وجود دارد که نظیر آن در هیچ کجای دنیا نیست و منطقه ای معروف به چاه سرخ برای دانشجویان جذابیت بیشتری دازد.

برای آگاهی از آخرین اخبار ایران و جهان با کانال ایسکانیوز در تلگرام https://t.me/iscanews همراه شوید.

خبرنگار:زهرا پورعادل ...انتشار دهنده:زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 729641

وب گردی

وب گردی