تعامل سازنده کنفرانس آسیالیکس با مجموعه های علمی و صنعتی  ظرفیت جذب را بالا می برد

دبیر انجمن مدیریت تکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح کنفرانس آسیالیکس نقاط قوت و ضعف کنفرانس امسال را برشمرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید طیبی دانشجوی دکتری مدیریت فناوری و دبیر انجمن مدیریت تکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با پایگاه رسانه جامع مدیریت فناوری درباره کنفرانس آسیالیکس (Asialics) توضیحاتی ارائه کرد، متن این مصاحبه به شرح زیر است:

_کنفرانس آسیالیکس (Asialics) چقدر برای شما اهمیت دارد؟

حضور در کنفرانس های بین المللی فرصت بسیار مناسبی برای انتقال فناوری است، فرصت جذب سرمایه گذاری خارجی بر روی طرح های علمی پژوهشی و اقدام برای سرمایه گذاری مشترک است. فرصت الگو برداری برای نو آوری فناورانه از کشورهای پیشرو و فرصت الگوسازی و انتقال تجربیات در صنایع پیشروی ماست. فرصت یادگیری تجاری سازی فناوری های پیشرفته و غیر پیشرفته در سطح خرد و کلان است، فرصت درس آموزی برای شرکت های دانش بنیان است. با توجه به این همه فرصتی که در کنفرانس های بین المللی مانند آسیالکس وجود دارد قطعا این کنفرانس برای هر مجموعه علاقه مند به پیشرفت ایران از جمله مجموعه انجمن علمی مدیریت تکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی مهم و قابل قدردانی است.

_چه برنامه ای برای کنفرانس سال آینده دارید؟

با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی رئیس انجمن موسسات آموزش های عالی جنوب شرق آسیا (آسایهل) هست، ما این امکان رو داریم که همه ۲۱۰ دانشگاه عضو در آسایهل رو دعوت کنیم به آسیالکس همان طور که مطلع هستید دانشگاه های بسیار قویی از کشور های پیشرفته ایی مانند آمریکا، انگلیس، سوئد، فرانسه، استرالیا و سنگاپور در عضویت آسایهل هستند.

_حوزه های مورد علاقه شما چیست و در چه حوزه هایی توانمند هستید؟

با توجه به اینکه انجمن ما در حال حاضر در پروژه های انتقال فناوری سازمان انرژی اتمی و پروژه های رصد فناوری پژوهشگاه صنعت نفت فعال است اعضا ما در این دو حوزه در حال کار و مطالعه هستند در این مقطع زمانی توانمندی ما در این دو حوزه بیشتر از سایر حوزه ها است. البته ما در آسایهل در حال بررسی امکان تحقیق و توسعه مشترک و توسعه فناوری،امکان تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه های مشترک دانشجویی و غیر دانشجویی و جلب حمایت مالی خارجی از پایان نامه های دانشجویان دانشگاه آزاد هستیم و پیس نویس قرار داد تاسیس مرکز تحقیق و توسعه واسطه ایی بین چند کشور عضو آسایهل و دانشگاه آزاد اسلامی را تهیه کرده ایم و در این حوزه ها می توانیم متولیان کنفرانس آسیالیکس رو شریک کنیم و از توانمندی های بالای انجمن مدیریت فناوری ایران استفاده کنیم.

_برای افرادی که قصد نوشتن مقاله ندارند، چه مشوق ها و چه حمایت های مادی و معنوی باید وجود داشته باشد تا این افراد حاضر به همکاری (نوشتن مقاله) می شوند؟

با توجه به حضور نخبگان مختلف از بنیاد ملی نخبگان تا بنیاد نخبگان ستاد کل نیرو های مسلح در بین اعضای انجمن ما پتانسیل لازم برای تحریر و ارسال تعداد قابل توجهی مقاله وجود دارد،ضمن اینکه تقریبا اکثر اعضا ما دانشجویان دکتری هستند و نیاز به مقاله برای دفاع از پایان نامه های خود دارند پس انگیزه لازم برای نوشتن مقاله وجود دارد.

_چه انتظاراتی از کنفرانس سال آینده دارید؟

انتظار کلی ما نه از کنفرانس بلکه از متولی آن یعنی انجمن مدیریت فناوری ایران پایان دادن به رفتار غیر حرفه ایی و غیر علمی با انجمن مدیریت تکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی است. البته بنده تابستان امسال سیگنال های بسیار مثبتی از رئیس انجمن مدیریت فناوری ایران برای همکاری دریافت کردم.

_نقاط قوت و ضعف کنفرانس امسال از نظر شما چه بود؟

از نقاط ضعفش عدم دعوت حرفه ای و تشکیلاتی مجموعه های بزرگ صنعتی و علمی کشور همچنین داوری بسته و تیمی مقالات و هزینه زیاد بابت یک نهار و حضور معمولی در سمینار می توان یاد کرد و از نقاط قوتش هم برخلاف برخی از دوستان از نظر من مکان برگزاری بسیار مکان مناسب و شایسته ایی بوده است.

_ چه کارهایی باید انجام دهیم تا ظرفیت جذبمان را بالا ببریم و از کنفرانس سال آینده نهایت استفاده را بکنیم؟

تعامل قوی و سازنده با مجموعه های علمی و صنعتی مشابه انجمن مدیریت فناوری ایران، عدم ایجاد تنش و حساسیت زایی از طریق سانسور افراد و اخبار در شبکه های مجازی مربوط به یادگیری نوآوری در اختیار انجمن مدیریت فناوری، ترویج روحیه تعامل، حذف و یا تغییر افراد حاشیه دار و یا مطرود شده از سایر مجموعه های علمی فعال در انجمن مدیریت فناوری ایران،برخورد با افراد شایعه افکن.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

برای آگاهی از آخرین اخبار ایران و جهان با کانال ایسکانیوز در تلگرام https://t.me/iscanewsهمراه شوید.

204/200

کد خبر: 729702

وب گردی

وب گردی