افتتاح ۱۳۹۰ میلیارد تومان پروژه ریلی در کشور طی دهه فجر

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح یک هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان پروژه ریلی در کشور طی دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، عباس آخوندی صبح امروز در سفر به استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوخطه کردن راه آهن زنجان _ قزوین از پروژه های مهم توسعه ریلی ایران است و در سفر مقام معظم رهبری به آن تاکید شده بود و همچنین در سفری که رئیس جمهور به زنجان آمدند تعهد کردند که این پروژه شروع شود.

وی بیان داشت: خوشبختانه این کار طبق تعهدی که رئیس جمهور داده بود، شروع شد و ۱۷۲ کیلومتر ریل‌گذاری از قزوین به زنجان در چهار قطعه کار شروع شده است و با پیشرفت خوبی در حال اجراست.

آخوندی عنوان کرد: برای خرید ریل این پروژه اقدامات صورت گرفته و برای کارهای فنی و فیبرنوری این پروژه، امیدواریم که طبق زمان بندی بتوانیم تا پایان سال آینده این پروژه را با سرعت به اتمام برسانیم.

وی بیان داشت: حدود یک هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان در دهه فجر پروژه ریلی داریم که افتتاح می‌کنیم در این بین حدود ۷۳۰ میلیارد تومان در حوزه خطوط ریلی جدید است که حدود ۱۹۸ کیلومتر ریل‌گذاری جدید داریم که قرار است طبق تعهدات به پنج مرکز استان در کشور انجام شود. همچنین برای دوخطه کردن های ریل‌های موجودمان ۴۹۶ کیلومتر با سرمایه گذاری بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان انجام می شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: البته همزمان با کارهای اجرایی و زیربنایی نکته حائز اهمیت این است که کار خطوط ریلی کاملا به صورت اتوماتیک مدیریت می شود و می ریم به سمت تمام اتوماتیک کردن کار خطوط که چیزی حدود ۹۵ میلیارد تومان برای کار گیری فناوری اطلاعات و مخابرات در حوزه راه آهن افتتاح می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار ایران و جهان با کانال ایسکانیوز در تلگرام https://t.me/iscanews همراه شوید.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:پوریا پورعرب

601/401

کد خبر: 729719

وب گردی

وب گردی