تاثیر مثبت خودرویی‌ها بر شاخص بورس

در معاملات سومین روز بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل ۶۲ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن نیز شاهد افزایش ۳۲ واحدی بود، اما آیفکس امروز افت ۱.۶ واحدی را تجربه کرد و به رقم ۸۳۵.۳ رسید.

به گزارش ایسکانیوز، امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۲ واحد رشد کرد و به رقم ۷۶ هزار و ۶۰۷ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن توانست ۳۲ واحد بالا رود و به رقم ۱۵ هزار و ۴۳۶ واحدی برسد. شاخص آزاد شناور نیز پس از ۱۶۲ واحد رشد رقم ۸۳ هزار و ۸۹۱ واحدی را تجربه کرد.

علاوه بر این شاخص بازار اول ۹۶ واحد رشد کرد و به تراز ۵۴ هزار و ۲۲۱ واحدی رسید. شاخص بازار دوم اما ۱۵۵ واحد افت کرد و تا تراز ۱۶۴ هزار و ۳۳۹ واحدی پایین آمد.

امروز نماد سایپا با ۴۳ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت. در این نماد ۷۵ درصد از فروش‌ها مربوط به سهامداران حقیقی و ۲۴ درصد مربوط به سهامداران حقوقی بود.

همچنین امروز نمادهای بانک تجارت، شرکت ارتباطات سیار و بانک ملت هر یک حدود ۲۵ واحد در رشد شاخص کل تاثیر داشتند، اما در طرف مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۹ واحد تاثیر منفی در دماسنج بازار سرمایه بیشترین نقش را در نوسانات شاخص بورس گذاشت.

نماد گروه دارویی برکت که روز گذشته در بورس تهران عرضه شد، امروز ۰.۸۵ درصد کاهش در قیمت پایانی را تجربه کرد. این نماد که به روش بوک‌بیلدینگ در بورس عرضه شد، برایش کف قیمت ۲۲۰ تومانی تعیین شده بود و سقف قیمت ۲۴۲ تومان داشت، اما در نهایت در پایان معاملات روز گذشته قیمت پایانی‌اش ۲۴۱ تومان و یک ریال شد.

در این نماد ۳۲.۵ درصد خریدها مربوط به افراد حقیقی و ۶۷.۴ درصد مربوط به افراد حقوقی بود. در نتیجه حقوقی‌ها بیش از نزدیک به ۷۲ میلیون سهم را امروز جمع‌آوری کردند و حقیقی‌ها نیز نزدیک به ۳۵ میلیون سهم خریدند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۲۱۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۶۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۶۰ هزار نوبت دادوستد بود.

امروز نماد حق تقدم سرمایه‌گذاری رنا با دادوستد بیش از ۸۹۹ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۲۷ میلیارد تومان بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد. از جمله معاملات درون گروهی این گروه می‌توان به دادوستدهای بانک خاورمیانه، صنایع آذرآب، سرمایه‌گذاری سایپا، سایپا، زامیاد و پتروشیمی مبین اشاره کرد.

آیفکس نیز امروز ۱.۶ واحد افت کرد و به رقم ۸۳۵.۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس تهران به رقم ۹۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۴۵ میلیون و ۲۹۸ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۴ هزار نوبت دادوستد بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار ایران و جهان با کانال ایسکانیوز در تلگرام https://t.me/iscanews همراه شوید.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:پوریا پورعرب

401/601

کد خبر: 729775

وب گردی

وب گردی