فراخوانِ راهپیمایی علیه ترامپ

۲۲ آوریل، "روز جهانی زمین" است و دانشمندان و پژوهشگران آمریکا این روز را برای اعتراض به ترامپ برگزیده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، ترامپ کسی است که نه به دانش تکامل وقعی می‌نهد و نه برای هشدارهای مربوط به تغییرات آب و هوایی ارزشی قائل است.

پژوهشگران و خبرنگاران حوزه علوم و محیط زیست از آن واهمه دارند که کارشان در سال‌های آینده در اثر محدودیت‌های وضع شده توسط دولت ترامپ، لحظه به لحظه دشوارتر شود.

دلیل این واهمه هم شخص رئیس جمهور، یعنی دونالد ترامپ است و ترامپ کسی است که به تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین باور ندارد و همه این هشدارها را خیال‌بافی دانشمندان می‌داند. او حتی یک بار گفته است که جار و جنجال تغییرات اقلیمی ساخته و پرداخته ذهن چینی‌هاست و آن‌ها بر آنند که با طرح چنین شایعاتی به اقتصاد آمریکا آسیب برسانند.

البته صرف این اظهارات نیست که باعث تحرک و اعتراض پژوهشگران شده است. علت افزایش اعتراضات در بین پژوهشگران و محققان آمریکا تصمیماتی است که ترامپ در زمینه‌های زیست‌محیطی و علمی اتخاذ کرده و دقیقا همین تصمیمات باعث نارضایتی و ناخشنودی آنان شده است.

بنابر گزارش دویچه‌وله، طبق این تصمیمات آژانس دفاع از محیط زیست (EPA) و وزارت محیط زیست آمریکا از برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی منع شده‌اند و به آن‌ها دستور داده شده که از به‌روزسازی سایت‌های خود اجتناب ورزند. فراتر از آن به مدیریت پارک ملی دستور داده شده که از شبکه توییتر برای خبررسانی استفاده نکند.

به گزارش ایسنا، قرار است روز ۲۲ آوریل، یعنی "روز جهانی زمین" رژه دانشمندان در واشنگتن برگزار شود. ایده این رژه متاثر از رژه مشابهی است که روز ۲۱ ژانویه توسط زنان اجرا شد و میلیون‌ها نفر در شهرهای مختلف آمریکا به خیابان‌ها آمدند و اعتراض خود را نسبت به سیاست خانواده دولت جدید آمریکا به نمایش گذاشتند.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ انتشار دهند: فاطمه سرلک

کد خبر: 729912

وب گردی

وب گردی