کردستان مرغ ۱۰ استان کشور را تأمین می‌کند

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: استان کردستان گوشت مرغ ۱۰ استان کشور را تامین می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، کریم ذوالفقاری در مراسم افتتاح کارخانه خوراک طیور آغه جری دیواندره که با حضور استاندار کردستان، نمایندگان مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان دیواندره و جمعی از مدیران شهرستان به بهره برداری رسید، اظهار کرد: صنعت مرغداری بعد از صنعت نفت پویاترین صنعت در کشور است که با ۲ میلیون تُن تولید به استقلال کامل در این صنعت رسیده است.

وی افزود: استان کردستان با برخورداری از ظرفیت‌های موجود در تولید گوشت مرغ به جایگاه خوبی در کشور رسیده، به طوری که ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن تولید گوشت مرغ در استان وجود دارد و زمینه اشتغال ۱۳ هزار نفر را هم به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با وجود ۱۲ کارخانه خوراک دام و طیور، ۳۲۰ هزار تُن خوراک دام و طیور تولید می‌شود.

وی در ادامه ضمن قدردانی از همکاری بانک‌های عامل در راستای توسعه طرح‌های کشاورزی، تاکید کرد: شهرستان دیواندره با موقعیت خاص کشاورزی و ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بیش از 30 درصد از تولید ناخالص استان در بخش کشاورزی را تامین می‌کند، در حالی که سهم کشاورزی از درآمد سرانه دیواندره 60 درصد است، گرچه بیشتر کشاورزی این شهرستان دیم است.

ذوالفقاری یادآور شد: امیدواریم با ایجاد صنایع در صنعت مرغداری استان و با توجه به تولید ناخالص در این حوزه، قیمت تمام شده را به شرایطی برسانیم که بازارهای رقابتی را به دست بیاوریم.

801

کد خبر: 729944

وب گردی

وب گردی